Underbara fredag! Underbara liv!


Fredag, lön, sol och nya trosor! Kan det bli så mycket bättre?

Fick en känsla av utomlands nu på morgonen när jag satt ute på en bänk på baksidan av Globens köpcentra och drack en kopp kaffe. Betong, soldis och en rätt sliten parkbänk gjorde nog sitt till men framför allt värmen och matlukten från kockskolan tvärs över gatan.

Jag är så otroligt glad att jag har lärt mig njuta och känna lycka över såna små saker som soldis på en parkbänk bakom Globen.

Idag är det inte bara fredag utan också den stora tros-shoppar-dagen. Nu väntar jag med spänning på att butikerna ska öppna så att jag kan kasta mig ut i djungeln av underkläder. Oj va här ska shoppas. Och sen ska jag hem och begrava 90-talet och menstrosorna! *S* Återigen glad att jag kan vara lycklig över så lite!

Fast å andra sidan kanske det inte är så lite. Det är ju rätt stort att solen går upp varje dag, att det finns pengar i plånboken att shoppa för, att nån har byggt den slitna parkbänken så jag kan sitta där som en annan Ferdinand och dofta på livet! Men framför allt att man får vakna varje morgon och uppleva en alla dessa underbara saker som kallas livet. (deep shit)

Jag träffade en kille i våras och när jag sa "Gud, va härlig med vår, man blir så lycklig av att se alla knoppar som är på väg och första solen som värmer" Hans kommentar till det var "Njae, det krävs nog lite mer för att jag ska vara lycklig!" Den killen träffade jag bara en gång. Stackarn. Inte för att jag inte ville träffa honom fler gånger utan för att han inte kunde njuta av livet. Antar att han var en sån som kräver mer än vardagslycka för att kunna känna njutning. Jag orkade inte ens fördjupa mig i varför för hans kommentar gjorde honom helt själlös. Det fanns liksom inget hopp för honom. Han kommer aldrig nånsin bli lycklig!

Oj oj, nu är klockan snart tio. Dags att dra och shoppa! So long!

"Hellre Underbar än Troslös" *S*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0