Nötter kastar frukt!

Nu skulle man ha lite frukt att kasta!

Jag vände mig om och spände ögonen i idioten till man som yttrade dom orden när vi stod på Arlanda och väntade på bagaget! En del bagage var tydligen kvar i Phuket pga övervikt och skulle komma först dagen efter.

Lite frukt att kasta?????!!!

Vi hörde att dom hade kastat frukt på nån representant från från flygbolaget när han beklagade förseningen och delade ut frukt till dom väntande resenärerna. Men allvarligt!! Vad är det för jävla sandlådefasoner!!

Jag vände mig om till Embla och sa: "Vilken jävla tur vi har som är svenskar ändå. Tänk om dom hade ignorerat det tekniska problemet och lyft ändå, hajja hur mycket pengar dom förlorade på förseningen! Och tänk om dom hade överlastat planet för att tillfredställa alla missnöjda svenskar! Vi hade ju kunnat störta om vi inte hade såna bra säkerhetsregler som vi har!

Mannens fru tittade på mig och gick undan. Hennes vidriga, gnälliga man fortsatte gnälla och klaga över hur jävla dåligt Fritidsresor skött det här! Dåligt??? Dom var hur kompetenta som helst!

Visst kan jag känna sympati för dom stackare som har förlorat flera dagar av sin semester, speciellt dom som bara ska vara borta en vecka. Men vad är bäst? En 2 dagar för kort semester eller livet?? Jag hade valt livet.

Och varför kastar man frukt och skäller på budbäraren? Är det verkligen han som varit ute och pillat loss lite viktiga delar på planet så att det inte kan lyfta? Ja så är det nog. Ett liten julbus som dom på Fritidsreor kan prata om och skratta åt i årtal. Kommer ni i håg strax före jul 2007? När vi pillade bort ena motorn på jumbojeten så 583 svenskar inte fick sin semester i tid!? *hahahaha*

Så var det nog va! Eller inte!

Jag blev så jävla förbannad på den där gubben som stod där och gnällde på att hans bagage kanske inte skulle komma idag (han fick sina väskor) att jag skulle kunnat kasta en kokosnöt i huvet på honom.

Vi hade 2 extra helt underbara dagar i Thailand. Vi fick frukost, lunch, middag och rummet betalt. Solen sken, vattnet var ljummet. Varför klaga?

Det är så typiskt bortskämda i-landsinvånare. Dom flesta människor har inte ens råd att åka på semetser. Hur kan man då ha mage att gnälla på förseningar pga tekniska fel när det är för vår säkerhets skull?

Jag tänker föreslå till Fritidsresor att nästa gång nåt liknande händer, låt idioterna flyga på egen risk och hyr in nån pigg självmordsbombare som flyger planet. Jag tror att dom flesta skulle vara tacksamma för att stanna på marken och tugga i sig sin sina äppeln utan vidare gnäll!


Aftonbladets artikel


Kommentarer
Postat av: Pappa

Blir imponerad av Dina skriverier.
Förmodligen var den gnälliga mannen från Örebro.

2007-12-23 @ 08:27:14
URL: http://motorcykelbloggen.blogg.se
Postat av: GMF

Har Du en NAGEL i ögat till någon?

2007-12-26 @ 21:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0