Allt hänger på vädret!


Då var det dags igen!
Midsommar på fredag och jag lider av beslutsångest. I år som förra året och året före det och även året dessförinnan. Va f*n ska vi hitta på!? Allt beror ju på vädret! Nu har man visserligen lovat bra väder i Stockholm med ca 20 grader och bara lite småmoln. Inte för att jag personligen tycker att 20 grader är så mycket att hurra för, men så länge det inte regnar ska man väl vara glad antar jag. Men allt på midsommar beror ju på vädret!

Midsommar är igentligen den ända storhelg som jag verkligen gillar eftersom det inte är en kristen tradition plus att det är en kärlekens högtid!  Men detta till trots är jag ändå inte riktigt sugen på att fira traditionellt med tjo och tjim och smågrodorna runt en midsommarstång. Jag tänker naturligtvis äta sill, färskpotatis och nubbe, även svenska jordgubbar kommer att finnas där jag är. MEN nåt mer än att äta måste vi ju lyckas prestera. Jag förstår inte att det ska vara samma visa varje år. Det är mer äm tre hundra dagar sen det var midsommar sist, och på den tiden så känns det ju som man borde hunnit tänka ut något bra att göra.
Men som sagt, allt hänger ju på vädret!


image72



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0