Äntligen Fredag -igen!


Sen jag slutade jobba skift och skaffade mig ett vanligt måndag till fredag jobb så har jag äntligen fattat innbörden med fredagar! På både gott och ont.
Förut när jag jobbade skift brukade jag avfärda fredagskänslan med att jag minsann kunde ha fredag mitt i veckan och att det minnsann kändes bättre att ha tvättstuga en onsdag än en fredag eller lördag eller söndag. Vad jag inte hajjade då var att jag hade en himla massa fredagar, inga lördagar och tvättstuga jämt! Nu tvättar jag på torsdagar mellan 16-19, går på bolaget på fredagen och kraschar hemma i soffan efter en brakmiddag och ett glas vin på kvällen för att vakna upp pigg och utvilad på lördagsmorgonen! Och inte helt otippat klockan sju! Jag hinner så mycket mer på mina lediga dagar nu. För faktum är, att när man är skiftarbetare och jobbar till tre på söndagsmorgonen så behöver man söndagen till att sova, måndagen till att vakna och sen är det dags att börja en ny arbetsvecka.

I morse vaknade jag, ja just det, klockan sju. (det är lördagmorgon i skrivandets stund) Men om man funderar lite på det så är det faktiskt sovmorgon om klockan i vanliga fall ringer fem, visserligen snozar jag den till sex, men ändå.

Eftersom det är en rätt så gråmulen dag känns den perfekt för hemmaaktiviteter. Pusta fönster, möblera om, måla köksskåpen och skura under badkaret. Min plan är att ta itu med i alla fall en av dessa. Klockan är ju trots allt bara lite över nio och hela dagen ligger för mina fötter.

Jag och äldsta dottern tog en lite fredagsrunda i Kista Centrum igår och äntligen reade Indiska ut mina lampor som jag längtat så efter att få hänga i fönstren i vardagsrummet! Så nu känns det som om jag måste möblera om lite också. Har ju faktiskt inte gjort det på ett och ett halvt år! *doh*

Vi får väl se hur det artar sig. Det kan ju hända att jag ändrar mig och bara slappar hela helgen, det är ju trots allt bara sex dagar kvar tills det är fredag igen!


image96





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0