Äntligen över!



Dags att andas ut!

Nu är det äntligen över. Midsommar och alla förväntningar är lagda åt sidan. Jag överlevde i år också och trots singelstatus hade jag en härligt familjehelg med sill, potatis, nubbe och fritt fall på Gröna Lund ! (inte en ända spya!)
Vill till och med påstå att jag är GLAD att jag inte har en man som det ska synka med. Hur många gånger har jag inte tvingats fira midsommar på mer eller mindre intressanta ställen, med mer eller mindre intressanta männsikor. Bara för att vara till lags. Bara för att det ska passa en massa andra människor. (Ja, även jag har varit ung och dum)

Kanske är det dags att komma över det där nu och inse att midsommar är en härlig helg att fira med vänner och familj. Kanske är det dags att komma över känslan av midsommarångest och rädsla för att allt inte ska bli bra, att alla inte ska ha roligt. Barnen är ju stora så dom kan ju själva ansvara för sitt roliga och som sagt, jag har ingen man som klagar på varken mat eller val av aktivitet och inga mansgrisar i bekantskapskretsen som förväntar sig att kvinnorna ska laga maten och männen dricka ölen. (sa ju att jag varit ung och dum) Inga bonusbarns mammor med åsikter, inga x som helt plötsligt kommer på att dom har barn. Ingen annan än mig själv och dom jag vill umgås med att tänka på. Det kanske inte är så himla dumt att vara singel änså?

Hörde i på radion i torsdags, en radiokille som sa: "Idag, denna dag före dopparedan". Dopparedan är ju julafton!? Fick inte riktigt ihop det där först, men när poletten väl trillade ner kan jag inte annat än att hålla med. Midsommar är ju naturligtvis den största "Doppar"-dagen på hela året. Och bara det gjorde ju detta till en helg att se fram emot. *S*

Det ska bli intressant att studera alla magar som kommer att börja puta i slutet av året och början av nästa. Bara  för att bekräfta den teorin.

Personligen  fick jag inte så mycket som ett dopp i Mälaren ens, men bortsett från det så var det här den BÄSTA midsommar jag har haft på länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0