Prinsessan av tvättstuga!



Tänk den som ändå vore rik. Då skulle iallafall jag skita i att tvätta och köpa nytt istället. Jag gör det ibland, när trosorna är slut, ett 3-pack för 49 pix på HM, men det är ju inte direkt att min ekonomi står och faller på 39 kronor.
Fast å andra sidan så skulle jag nog sakna en hel del i min garderob och vem vill se nyköpt ut hela tiden? Risken är ju att man skulle se ut som en postorderkatalog. Tur att jag inte är så himla rik trots allt!

En annan tanke som slår mig när jag står där nere och viker min rena tvätt: Hur blir man tvättstugepolis? Jag undrar vilken typ av människa som döljer sig bakom alla välskrivna lappar (ofta dataredigerade) som hänger på maskiner och tumlare. "DIN MAMMA JOBBAR INTE HÄR -TORKA AV MASKINEN EFTER DIG!" "RENGÖR FILTRET" "SOPA GOLVET" etc etc. Har dom inga egna barn/män/fruar att tjata på? Okey, man kan bli pissed off av att folk inte gör rent efter sig men det är ju inte som att man DÖR av att ta bort lite ludd från tumlaren eller torka rent en maskin......eller? Det kostar ju lika mycket energi att springa hem och skriva arga lappar som att utföra dessa relativt enkla åtgärder som man förövrig ändå ska göra för att nästa som kommer ska slippa rusa hem och göra en ilsken lapp att hänga på väggen.

Peace and love!

image2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0