Usch och Tvi!


Nu börjar vintern kännas tung!

Och ändå är det bara början. Affärererna har börjat julpynta och jag har julångest och nyårsfestpanik! Dessutom är det kallt som fan!

Känns som den årliga Déjà vun har infunnit sig! Varför hatar jag julen så innerligt? Vad har den gjort mig för ont? (förutom att ruinera mig och göra mig fet år ut och år in) Och varför känns det som ett antiklimax i förväg att ens tänka på nyårsafton?

När jag funderar närmare på det så är allt taxis fel. Alla jular och nyårsaftnar som jag tvingats arbeta när familj och vänner har ätit och druckit gott, umgåtts och haft mysigt! Jag hatar skiten för att jag helt enkelt har glömt hur man gör. Dessutom är jag inte speciellt förtjust i prinskorv och köttbullar, och håll  med om att sill är godare i gröngräset än i en snödriva! Okey, skinkan är väl god, men förra året missade jag den ändå för att hundarna hade en egen liten julafton på balkongen medans vi knäckte nötter och drack glögg. (i hela min soffa!!!!!)

Jag längtar faktiskt tills nästa jul, eller julen efter det. När Carmen ger oss alla en anledning att tycka om julen igen. Då ska jag gladeligen spendera varenda krona på julklappar och moffa i mig prinskorvar och köttbullar tills jag spyr. (och förvara skinkan i kylskåpet) Sen ska Carmen och jag knäcka nötter så vi får dammsuga nötskal ända fram till midsommar.
 
Allt för att få uppleva lyckan i Carmens förväntansfulla ögon när tomten knackar på dörren!

Nu väntar Thailand i 3 veckor. Och när vi kommer hem är det jul. Sen bara en vecka tills det är 2008. Nytt år, nya tag. Men framför allt ett helt år tills det är jul igen! *S*


Tell me about it!
image353


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0