En riktig mormor!


Blunda och tänk er en mormor.

Rund å go med vitt papiljottigt hår. Hon luktar söndagsstek och stuvade markaroner med hemlagade köttbullar, prinskorv, pannkakor och vattenskadad källare. Man ser gärna kjol, förkläde och troligt vis en storblommig blus i stretchigt material och en gigantisk BH med spetsmönster som syns igenon blusen. Men framför allt så bakar en mormor.  Hon bakar kanelbullar, kardemummabullar, vaniljhorn, havrekakor, hallongrottor mm mm i all jävla oändlighet. Och så gör hon hemmgjorda köttbullar, söndagsstek, fläsklägg, rotmos, kalopps och pannkakor i all oändlighet.

Jag gör kallops och den är dödligt god, till och med rotmos med fläsklägg klarar jag av att göra till en himmelsk upplevelse. Även söndagssteken som jag anstränger mig att göra är gudomlig, men så kommer vi till en mormors kall. Att baka! Hell no!! Jag hatar att baka bullar, småkakor och hallongrottor! Jag kan sträcka mig till negerbollar veckan före mens och jag rull dom inte ens. En klick chokladsmet doppad i kokos, rätt in i munnen.

Men lyssna nu gott folk. Ikväll kom jag på mig själv med att baka. På riktigt, med mjöl och jäst och grejer. Knådandes, mjölandes och svettandes av värmen från ugnen.. 

Det måste ligga i en mormors natur att baka. Tilläga bör, att jag är en modern mormor så jag bakar bara sånt man kan dricka vin och äta goda ostar till. Med andra ord bakade jag baguetter med timjan och vitlök. *S*


Mormors bak luktar gott!

image300





Kommentarer
Postat av: Livia

Haha! Du är då ingen vanlig mormor! Men inte sämre för det :D Riktigt bra faktiskt ;)
Bjud hem mej på vin och ost igen.. mums!

2007-10-05 @ 23:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0