Ankor och Ugglor!


Vi såg en uggla!

Hur stort är inte det?

Michelle kom vankandes som en anka när vi skulle nattrasta hundarna i kväll och sa: "Mamma, jag såg en uggla". Hm, ja eller hur. När man är gravid händer dom mest konstiga saker, inte bara med kroppen utan även med hjärnan. "Men asså mamma, det var en uggla, jag såg när den flög"

Jag var rätt skeptiskt tills jag tittade upp  i trädet som Michelle pekade på.....och där satt faktiskt en uggla! En liten söt uggla! Man kan ju undra vad en uggla gör i Hallonbergen!?

Fånig som jag är så såg jag så klart ett tecken i denna ugglas närvaro så jag sa till Michelle: "Nu kommer du få ett klokt barn"  Nu var det Michelles tur att vara skeptisk och jag förstår henne för om man bott i en anka i 9 månader, hur ska man då kunna bli klok som en uggla? *S*

image259



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0