En helt vanlig torsdag -Halleluleja!


Jisses vad vanliga dagar kan vara härliga, roliga, tröttsamma och pinsamma på en och samma gång.

När jag vaknade i morse verkade det här bli en helt vanlig dag, alltså inget man bloggar om, men uppenbart hade jag fel.

Hade en bra dag på jobbet som alltid. Men när jag cyklade hem från jobbet kom cykelhelvetet på att ettans växel skulle sluta funka mitt i värsta backen. Hell, vilken träningsvärk jag har på baksidan av låren, och det är ju inte direkt muskler som gör varken till eller från. Vem har nånsin hört nån säga: "Hon har så jävla härliga baklårsssmuskler"...???? Man ser mest skitnödig ut när man går.

Pratde med Mirro som var med "Tjompa" och sin far i Kista, bad henne köpa en flaska vin så jag skulle slippa gå på bolaget i morrn, utifall att jag skulle komma att känna mig ensam och övergiven (chokladen ligger redan i kylen)

Michelle och jag tog en härlig långpromenad med hundarna i höstsolen. Faktum var att vi höll på bli överkörde av ett hundratal (överdrift) rullskidsförare, men ibland orkar man inte ens irritera sig för att allt runt om en är så härligt. Fast Indra höll på att bli spettad ett par gånger i sina försök att jaga dessa "skidnördar".

Efter promenaden gick jag med hem till Michelles far för att hämta mitt vin...................dessvärre var det  Idol på TV, grabbarna drack bärs och vinaren gick åt.

Eftersom jag just nu är en rätt dålig mamma (på grund av min kurs)  så hade jag köpt en påse vårrullar till Embla på vägen hem från vår promenad. 
När Idol var slut så tog jag Emblas vårrullar under armen och promenerade hem. Grejjen är den att Indra älskar fotboll, så hon stannade till och tittade lite på pojkarna som spelade på planen vid Hallonbergskolan. Det var så sött att se henne sitta där på översta läktaren och tråna efter bollen att jag tänkte att: "Det här blir ju ett skitbra foto att sätta in på bloggen"  Vips, så rusar det lilla aset ner för trappan och in på fotbollsplan och jagar bollen! Helvete! Tro för all del inte att det var ett dugg pinsamt att behöva springa ner för läktartrappan och gapa "IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIndra" för döva hundöron och ett helt gäng fotbollskillar. Hon är fan värre än Beckham när det gäller bollar. Dom blåste av spelet med motivering "Det är en man för mycket på plan, höhöhö" Måste jag tillägga att alla utom jag uppskattade Indras dribblingar och att det inte blev något foto?

Alltså allvarligt talat, vem förutom jag skulle råka ut för att jaga en hund på en fotbollsplan fulla av fotbollsgrabbar mitt i en viktig match en minut från avblås med en påse frysta vårullar under armen? Tack gode gud (eller vem som nu uppfann rödvin) för Il Nostro!

Kirsti skulle ha sagt "Halleluleja Moment" -Jag ville mest dö! *S*


image270

 














Kommentarer
Postat av: MORFARSFAR

Tycker Fotboll är trist,
Tycker Idol är kass,
Tycker Kirsti är smutt,
Tycker att det passade bra på fotbollsplanen,
Medelålders med SPRINGROLLS under armen.
Har alltid undrat varför det heter springrolls?

2007-09-13 @ 22:47:18
URL: http://motorcykelbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0