Fucking Jävla Måndag!


Hade det inte varit för att det är så roligt att gå till jobbet så hade jag stannat hemma idag! *ironiskt* (förlåt Veronica *S*)

Hela natten har det regnat i mitt sovrumm, eller i alla fall väldigt högt mot fönsterblecket. Som om det satt en liten djävul med en virveltrumma och körde trumsolo! (som jag förövrigt hatar)

Idag var verkligen ingen bra dag att vakna på. Kändes knappt som jag hunnit somna innan väckarklockan på telefonen ringde. Och visst i stort sett är jag ju rätt nöjd med att vakna, kunna gå, ha underbara ungar, tak över huvudet, jobb etc etc men ibland måse man fan få vara lite svenskt gnällig även om man vet att man egentligen har det bra!

Men snabbt som ögat blev jag nedtagen på jorden igen. TV 4nyheterna. Om man sätter mitt morgontrötta i paritet till vad som händer i världen och inte minst i lilla Sverige så vetefan om det ens är värt att försöka sig på att gnälla. Jag vet att det låter präktigt, men tänk! Flygplansolycka i Phuket, 88 döda. AIK spelade oavgjort mot Halmstad. Dödshotad Mohammedtecknare. Gravid kvinna påkörd av smitare. 92-årig dam misshandlad. mm mm.

Jag måste erkänna att jag skäms lite grand och faktum är att nu när jag är vaken och uppe ur sängen så känns det betydligt bättre. Solen skiner, prognosen lovar 17 grader i Stockholm. Jag har ett jobb som jag trivs med, två underbara ungar, mitt lilla underverk till hund och en massa andra bra saker som jag inte skulle vilja byta bort mot någon flygplansolycka i världen!

Och som grädde på moset är jag inte muslim så jag får dricka öl hela den här månaden också!

Å vilken underbar måndag! *S*




Snacka om jävlig måndag!
image278
                                                                                         Foto: Reuters
image277





Kommentarer
Postat av: Veronica

Du är ursäktad - jag hatar också måndagar! Men nu är det inte långt kvar tills man (kanske) kan få sova lite längre även måndagar. Eller i vart fall tills man kommer till nåpt ställe där man känner sig mer uppskattad än här på detta stället....;o/

2007-09-17 @ 11:40:52
URL: http://vejron.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0