Som ett brev på posten.


När jag kom hem från arbetet sent igår kväll hade min rara lilla brevbärare lämnat ett meddelande på ett av mina brev. "Lugna ner er hund innan jag kör ner handen i brevlådan. Tack/brevbäraren" (Indra blir galen när posten kommer)

Ibland undrar jag hur folk tänker när dom söker jobb. Om man är rädd för vatten kanske inte dykare är bästa yrkesval, eller om man har fotfobi undviker man kanske att bli pedikyrist och att jobba som byggjobbare kanske inte är nån hit om man är höjdrädd. Så vad får en brevbärare att bli brevbärare om man är så hundrädd att man måste skriva små hotnoteringar på andra människors post? Brevbäraren vs. Hunden är ju trots allt en rätt gammal tradition.

Naturligtvis tänkte jag inte ta nån skit från denna man (heller) så jag ringde hans chef för att höra lite om postens policy. Naturligvis var det inte okey alls att: 1. Kladda på nåns privata egendom. 2. Hota nåns brevlåda. Men nu vet jag varför iallafall. Killen var inte postens egna, utan anställd av ett bemanningsföretag och troligtvis tvingad att ta vilket jobb som helst. Den hundrädda stackarn fattade nog inte att det bor hundar i lägenheter när han tackade "ja" till jobbet som brevbärare. Lite som att sätta en alkoholist att jobba på systembolaget. Oj, finns det sprit här?

Ansvarig på posten pratade med brevbäraren som inte hade förstått vidden av att kladda på nån annans brev utan gjort det i "all välmening" Hmmm...undrar vad han skulle göra med handen i min brevlåda? I all välmening mata Indra med förgiftade fläskkotletter? Eller kanske klia henne lite bakom örat tills hon slutade skälla?

Visserligen fick brevbäraren en tillrättavisning och jag en ursäkt men tänk om killen är galen? Tänk om han får för sig att pissa i min brevlåda nästa gång? Eller nåt ännu värre. Som att faktiskt mata Indra med förgiftade kotletter. Jag tror det blir till att kontakta dom stora grabbarna och be om en stickers att sätta på dörren.
"Support your local **** ***** (namn på en tuff hojklubb)" Och sen hoppas på att brevbäraren inte är medlem av *********** (en annan tuff hojklubb)


KillerDog!
image262

Kommentarer
Postat av: BOSSE BMW

Ibland är Du somm Susane Reuter. Du vet hon i Svensson Svensson.
Du kanske behöver en egen "Gustaf brevbärare."
I think one of your relatives where postman. Am I wrong.

2007-09-06 @ 16:58:05
Postat av: Miss P

Indra är min Gustav! =)

2007-09-06 @ 21:55:11
Postat av: Rosvikstjejen

Ha ha ha, vilket härligt bloggämne. Galnabrevbärare!!!
Ja du tänk om han fick träffa Indra på riktigt, då skulle han nog bli riktigt rädd. Hon ser skräckinjagande ut.
(Rosvikstjejen = Jennies kompis)
Kram

2007-09-08 @ 16:26:21
URL: http://minsidafnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0