Tidig tisdagsmorgon i Hallonbergen.


"Någon spelar musik!? Aaaaa, från Gentlemans nya, Another Intensity - Tranguility! Älskar den låten! Varm skön säng, Gentleman, mmmm, härligt! Men...???? Det är väl ingen av mina grannar som skulle lyssna den cd:n! Finska tanten ovanför? Knappast! Sura tanten och hennes sura man mitt emot? Nääää......Hmmmm...konstigt! Åååååå, aaaaaaaaa, det är ju väckarklockan!!!!" (Det är alltid samma sak när jag byter Alarmsigal)

Klockan är 05.30. Snozar 9 minuter och efter det 9 minuter och sen 9 minuter till och igen, tills klockan är 06.06......."måste duscha, tvätta håret" Tvingar mig ur sängen. Räknar ut varenda minut som krävs för att inte komma försent till jobbet. Sätta på kaffe 30 sekunder, kissa 1 minut, duscha 7 minuter, dricka kaffe 6 minuter, fixa håret 5 minuter, klä på mig och annat resterande 4,5 minuter innan Indra ska gå ut på sin 20 minuters promenad klocka 06.30. Alla som känner mig vet ju vilken tidsoptimist jag är, det brukar spricka men om jag inte håller mig till mitt schema skulle jag bli sittades med kaffekoppen i en timma och inte komma i väg till jobbet förrens framåt nio.

I morse, till skillnad från dom flesta morgnar, lyckades jag faktiskt hålla mig hyffsat till min tidsplan. Färdigduschad och med en kopp nybryggt kaffe i handen klockan 06.19, 11 minuter innan Indras promenad. Kaffe måste vara Guds (eller den ständigt återkommande frågan, vems?) gåva till den morgontrötta! Gick igenom alla dagens/veckans "måsten" i huvudet: Jobba, kemikurs, vad ska Embla äta till middag, måste fixa pass, borra upp kökslampan, fixa kedjan på cykel. Och då, som en blixt från en klar himmel slår det mig................JAG BÖRJAR JU FÖR FAN INTE FÖRRENS 9 IDAG!! Hade helt och hållet glömt bort att jag hade sovmorgon! Återigen blir jag varse den gamla klyschan: Är huvét dumt får kroppen lida!

Vafan! Hade ju kunnat sova till 08.06! Jaja. Indra fick gå sin promenad klockan 06.39 istället. Embla fick frukost på sängen klockan 07.45. Jag hann fixa min skavande lins, plocka ur diskmaskinen, boka tvättstuga, samla ihop tvätten, leta efter ett par likadana rena strumpor ur högen med udda strumpor, dricka ytterligare en kopp kaffe, äta frukost och blogga. Nu har jag dessutom 23 minuter på mig att göra ingenting tills det är dags att cykla till jobbet klockan 08.50. Otroligt skönt att slippa stressa.

I morgon ska jag prova på att gå upp klockan 05.30 när klockan ringer. Förmodligen har jag glömt det i morgonbitti men ändå! *S*



Kommentarer
Postat av: Veronica

Och ändå var klockan 09.03.......*asg* Farligt att blogga när chefen ser vad man läst *skojar*

2007-09-18 @ 12:15:39
Postat av: Petra

Era klockor går före, min klocka var på pricken 09.00 och den är senast igår kollade med Frk UR! *S*

2007-09-18 @ 12:19:17
Postat av: V

Mmmm....får kolla upp det där *L*
Förresten bloggat om förmiddagens äventyr nu.....

2007-09-18 @ 12:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0