Hotellhoran


Efter gårdagens konsert stod jag utan både väska, mobil och jacka.

Michelle var tvungen att åka hem mitt under konserten eftersom Carmen trilskades med Embla.

Vi hade hängt våra grejer på samma bricka och det gick inte att låta mina grejer hänga kvar utan att hon skulle behöva krångla sig längst fram till scenen och lämna brickan till mig igen. Och självklart var det  viktigare att hon kom hem snabbt till det ilskna lilla barnet! *S*

Jag var helt uppe i konserten så jag märkte inte att resten av sällskapet också hade försvunnit. Jag irrade runt en vända på Berns utan att hitta någon jag kunde låna telefon av. Det lustiga var att ingen på hela Berns verkade äga en mobiltelefon med batterier!

Till slut gick jag till garderoben för att kolla om kanske, kanske min jacka och väska hängde kvar trots allt, men det gjorde dom så klart inte. Tjejen i garderoben kände igen mig och sa att dottern hade tagit med sig allt. Dammit, hade ju både plånbok och busskort i väskan. Och för att inte tala om vikten av jacka när det är minusgrader ute!

Tjejen i garderoben ringde vakten som lotsade mig genom Berns hemliga gångar till Berns Hotell där jag fick låna telefonen av portiern. Rinde till Michelle som bekräftade att hon varit tvungen att ta med mina grejjer. Skönt i alla fall att veta att väskan var i tryggt förvar.

När jag skulle ringa efter taxi fick jag en total black out och kom inte ihåg mitt kontonummer. Tur att det var en kändis i växeln för hon ringde till Michelle som kollade konto och kod i min mobil.

Himla fin hotelreception har dom iallafall och portiern var riktigt trevlig, han bjöd på snus. *S*

När taxin väl kom smög jag ut från hotellet. Utan jacka, utan väska mitt i smällkalla vårnatten.

"Hej, Hallonbergen tack! Vi har varit på konsert och min dotter fick med sig min jacka......."

Vet inte varför jag förklarade mig för taxichauffören, men jag antar att det var för att han inte skulle tro att jag tänkte betala taxin i natura! *S*

Tack alla vänliga själar på Berns som hjälpte mig att komma hem!

Receptionen på Berns


Kommentarer
Postat av: Livia

Yes en rosa! Så himla fin, den ska göra mej goda drinkar ;)

2008-04-08 @ 22:28:50
URL: http://misslivia.blogg.se
Postat av: Daddy

Blonds have more fun!

2008-04-09 @ 19:25:25
URL: http://motorcykeltankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0