Vårtecken!


 I dag tog jag en promenad  från jobbet. Jag såg massor av helt underbara vårtecken på min 5 km långa väg.
 

  • En man, 50+ i en tvåsitsig penisförlängare utan tak (om han ändå hade haft hår som fladdrat i vinden)
  • En miljon skogsmyror som irrade på gångvägen
  • 2 pojkar som trampade på skogsmyrorna
  • Ett par blekfeta ben i en alldeles för kort kjol
  • Uterserveringen på Dick Turpin var full av öldrickande AIK:are
  • En jättestor traktor som sopade upp allt vintergrus
  • Smågrabbar som åkte skateboard i bara t-shit
  • En väldans många motorcyklar

Det här är enligt mig den bästa tiden på året. Att se allting vakna till liv efter vinterns dvala. Både natur och människor.

Hela luften känns liksom full av förväntningar och helt plötsligt har man nåt och prata med sina medmänniskor om. Å vilket härligt väder. Tänk för en vecka sen låg det snö på marken. Oj, va fort det går, det är redan knoppar på buskarna och krokusarna är snart överblommade.

Och för att inte tala om vårens flirtpotetial! Ut och leta hunkar och le! Le allt vad du orkar och lite till! Det är nu dom poppar upp som svampar ur marken redo att plockas och ätas!


Vårtecken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0