Vad är det för dag?


Varje morgon måste jag kolla vad det är för dag!

Den ena dagen flyter ihop med den andra och likt höger och vänster så kan jag faktiskt inte på rak arm säga vilken dag det är om nån frågar! (ja, jag brukar svänga vänster om nån säger höger *S*)

I dag är det alltså onsdag. Men vad hände med måndag och tisdag? Jag fattar faktiskt inte vart dagarna tar vägen. Det känns mest som om veckan består av måndag och fredag.

På lördag fyller jag år igen. Känns inte det som om det vore förra veckan jag fyllde sist? Jo!

Nån gång för länge sen hörde jag nån säga: Tiden går bara snabbare ju ädlre man blir. Jag måste vara väldigt gammal nu för jag hinner faktiskt inte riktigt med i svängarna! Undrar hur det kommer vara om ytterligerligare tio år, kommer jag ens hinna kliva upp ur sängen innan det är dags att gå och lägga sig igen?

Jag börjar förstå nu varför man sover mindre när man blir gammal, för om kroppen skulle insistera på sina åtta timmar per natt så skulle man ju inte ens hinna reflektera över att det har varit dag.

Nu ska jag bege mig till ännu en dag på jobbet och jag vet att innan jag ens hunnit publicera detta inlägg så kommer jag att vara hemma igen!

Och tänk, om en grisblink kommer jag gå i pension!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0