Inspiration och motivation!


Jag behöver städa och träna!

Men saknar helt inspiration och inte minst motivation! Nån som har nåt tips?

Att träna kan man ju alltid tvinga sig till. Bara att packa väskan och gå. Men städa! Det går inte att tvinga sig till annat än det nödvändigaste. Dammsuga, torka dom synliga fläckarna och snabbstäda toalett och handfat.

Jag behöver STORSTÄDA!! Rensa förådet, skura kökshyllor, rensa garderoben, bona golven och inte minst tvätta alla mattor! Hur gör man om man inte har någon som helt motivation?

Det känns som om jag skulle behöva flytta. Men man kan ju inte flytta varje gång som golven skriker efter lite omvårdnad, eller förrådet inte går att stänga bara för att allt bara är inkastat!!

Finns det ingen som har ett bra tips? Jag måste hitta den där härliga känslan när man vill städa! Och städa ordentligt! För det är ju det härligaste som finns att städa när känslan är rätt.  Och för att inte tala om hur härligt det är att komma hem från jobbet till ett nystädat hem.

Kanske om jag stänger av datorn, går och köper lite luktagott rengöringsgrejjer eller åker till Ikea och köper nåt nytt!?

Börjar väl med datorn antar jag........så får vi se, det är ju trots allt söndag!


Katastrofförråd!!!!
Katastrof!



Lite senare på dagen......



Jag fick lite städkänsla trots allt! 

Jag har hittils:

  • Frostat av kyl och frys (tänk va många sillburkar det fanns kvar att kasta efter jul)
  • Skurat på och bakom spisen
  • Skurat micron
  • Tvättat köks- och hallmattorna
  • Torkat hallbänken innan och utan
  • Skurat badrumsskåpet och kastat allt gammalt, kladdigt smink
  • Skurat och bonat köksgolvet 2 gånger
  • Skurat kaklet i badrummet, även under och bakom badkaret! (gissa om jag är blöt eller blöt??)
  • Dammsugit hela lägenheten inkl. bakom soffan och under sängen
  • Dammat bokhyllan och TV bänken.
  • Plockat bort vår lilla ynkliga julgran

Upphittade saker:

  • Teahs glittersko, borttappad på nyårsafton under hallbänken
  • Indras leksakshund under soffan
  • Ett hundben under soffan
  • Leias bajskorv bakom korgstolen
  • 3 rakhyvlar och en tom balsamflaska under badkaret
  • En champagnekork bakom TV:n (från Mirros och Tjompas bröllop *hepp*)
  • Ett gäng TP-trekanter från julafton
  • Gummisnoddar, hårspännen och lite annat smått och gott lite varstans

Nu orkar jag faktiskt inte mer för idag. (kl 20:30) Nu ska jag dricka lite vin kvar från  nyår, kolla på TV och titta på mina fina, blanka köksgolv! *S*

Hoppas bara känslan finns kvar i morgon efter jobbet!



Kommentarer
Postat av: Eva C

BRAVO!
Känn Dig STOLT! Annars hade jag tänkt skriva att det är helt OK att inte känna städlust den här årstiden! Det är meningen att gå i ide och bara mysa hemma, tända ljus, ta ett glas vin, käka praliner i soffhörnan, läsa en bok , fundera lite och bara slappa. Rätt var det är infinner sig den där städlusten, tex när vårsolen tittar fram igen... och DÅ är det bara att passa på!
Många känner lusten komma innan Jul förstås- men då hade Du ju andra roligare saker att göra! Vill även passa på att berömma Dig för din Blogg- alltid en ren fröjd att läsa! Så blogga på Du och strunta i storstädet t.v. PS. Du glömmer väl inte bort att belöna Dig med något njutningsfullt i
kväll!! DS
Kramar från Eva

2008-01-06 @ 18:14:45
Postat av: Livia

Bra jobbat Petra! *applåder* Jag kommer förbi på kaffe och kollar om allt ser bra ut ;)
Kram!

2008-01-06 @ 21:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0