Morginstund har guld i mund!


Klockan är noll åtta noll noll. Sitter i sängen med en kopp nybryggt kaffe. Jag har sovmorgon och börjar inte förrens klockan tio.

Jag vaknade till av ett hemtrevligt stök i köket. Porslin som klirrar, besticklådan som rasslar och bubblandet av kaffebryggaren. Jag vet inte varför, men det är ljud som får mig att riktigt mysa. Kanske för att det inte är helt vanligt i mitt kök, med morgonstök.

Sen kom kaffedoften och innan jag hann kliva ur sängen sattt jag där med en en kopp kaffe i handen.  Snacka om njutning att ligga kvar i sängen och vakna i lugn och ro.

I vanliga fall är inte morgnar min favorittid, men en sån här morgon är det verkligen inget fel på. Vardagslyx av högsta kvalitet. Alla behöver bli ompysslade med lite kaffe på sängen ibland. Speciellt utan anledning. Jag fyller ju inte ens år! *S*

Nu ska jag kliva in i duscheln och sen iväg till arbetet. Jag hoppas att alla mina nära och kära har fått en lika bra start på dagen som jag fick.


Morgonkaffe

Jag har verkligen fostrat min yngsta dotter till en god "make"


Kommentarer
Postat av: romrom

hahahahaha! Näää jag tänkte Embla direkt faktiskt! Härligheternas härligheter *s
Ha en fortsatt jätte bra Onsdag!
kram i massor

2008-01-09 @ 16:22:03
Postat av: Jennie

Vilken sötnos dotter du har...längtar tills jag också kan få frukost på sängen!!!

2008-01-09 @ 22:04:22
URL: http://bizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0