Tvättstuga!



Varför är det så jobbigt att tvätta??

Det är inte direkt tråkigt, bara tungt och jobbigt. Speciellt att bära upp alla rena kläder.

Vad som är skönt med att ha tvättstugan är att man kan stå och filosofera samtidigt som man viker sin tvätt. Och man blir ganska glad att upptäcka att man har så himla många par strumpor och att nästa alla har en maka! Och så är det ganska roligt att hitta sin gamla älsklingströja som legat längst ner i tvättkorgen i flera månader.

Jag måste verkligen skärpa mig när det gäller tvätten. Det duger inte att tvätta en gång i måndaden och sen köra en snabbmaskin i panik för att alla underkläder är smutsiga.

Mitt nya tvättliv börjar redan på tisdag. Då har jag satt upp tvättid igen. Hoppas bara att jag inte glömmer bort den bara! *S*


image404

Fairbank's Gold Dust Washing Powder - The Many Purpose Cleaner. The N. K. Fairbanks Soap Company produced numerous types of soap and cleaning products. The business started in 1897 and eventually folded in the 1930's. The Gold Dust products were represented by the Gold Dust Twins, two African-American children surrounded by gold coins. The orange box with the universally recognized twins practically jumped off the shelf. In fact the twins were one of the best known trademarks of the 19th century. Let the Twins Do Your Work was the tag line. The back of the box shows the twins tackling several household chores as well as a list of 34 cleaning jobs made easier by using Gold Dust. There is still a small amount of powder in the box. The product was distributed by Lever Brothers Company. The box measures 6" x 9" x 3" Net weight 2 lb. 4 oz. (Stock number 003GoldDust) $35.00 SOLD




Kommentarer
Postat av: Jennie

Vet du vad det bästa vore...att du fick en egen tvättmaskin!! Så slapp du gå så ofta alls till tvättstugan!! Kram

2008-01-17 @ 16:59:51
Postat av: Petra

Då skulle jag förmodligen ha en massa tvätt hängandes på tork överallt...pest eller kolera!? =)

2008-01-17 @ 23:59:24
URL: http://artificiellblond.blogg.se/
Postat av: Pappa

Pelle,
No problem. I wash for you, and you clean my floor!
Ok

2008-01-18 @ 19:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0