Underbara molniga söndag!


Håll med om att det är skönt med halvtaskigt väder ibland.

Man kan inte gärna åka och bada eller lägga sig och sola nånstans.

Jag är glad bara för att jag har bokat tvättstuga. Och eftersom vädret inte är strålande kan jag även städa resten av lägeheten utan att få solångest.

Visst är det härligt om solen skiner på helgerna, men jag behöver iallafall en helgdag i månaden som är molning. Jag har helt enkelt inte tid eller lust att storstäda i veckorna, eller tvätta lakan och mattor.

I dag är det dessutom extra härligt med en molnig söndag. Jag valde nämligen bort utekvällen i går mot en hemmakväll i soffan med en bok. (vuxenpoäng??? *S*) Faktum är att det inte är nåt vidare att tvätta och städa när man är bakis heller.

Jag tror till och med att jag ska ta och skura mina köksskåp, rensa garderoben och städa förådet.

Jag måste verkligen ta mig an köksskåpen.........och garderoben. Förådet kanske kan vänta tills nästa molninga söndag. *S*

Så, nu är kaffet uppdrucket och det är dags att kasta sig in i söndagens uppdrag, och med lite tur så skiner solen på eftermiddagen så jag kan lägga mig på en filt någonstans och få lite sol på kroppen!

Love & Peace




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0