Jakten på soplukten.


Om man satt på ett visst ställe i köket och vädrar åt ett visst håll så luktade det sopor!

Det finns inga äckliga sopor hemma hos mig. Jag kastar dom varje dag när det är så här varmt. Jag rensar kylskåpet, slasken och allt som kan tänkas dra till sig soplukt och småflugor. Jag har inte ens frukt hemma för att det luktar så illa om man råkas glömma att äta upp den. Och om jag har frukt så ligger den i kylskåpet.

Det finns nämligen ingenting som kan göra mig så irreterad som dålig lukt. Häftigt I-lands problem va? S*

I går kväll när jag satt vid datorn så var den där soplukten rätt påtaglig. Fast inte hela tiden, bara små duster av den borrade sig in i näsan, ibland, om jag vände huvudet till höger.

Jag bestämde mig för att gå på sopjakt.

Jag sniffade på varenda matta, gardin, blomkruka. Sniffade i alla skåp, ugnen, diskmaskinen, hundarnas torrfoder och till slut kunde jag härleda stanken till skafferiet.

Men va fan, jag har ju bara torrvaror och konserver där! Luktade på vart enda paket. Kom fram till att det måste vara hundarnas mat som luktar och var just på väg att slänga den när jag kom på att jag kanske skulle torka ur micron när jag ändå höll på att rensa i skåpet. (micron står inne i skafferiet)

Och där var det!!

Yack!!

När jag öppnade micron visade det sig att min underbara dotter för nån kväll sen bestämt sig för att micra lite broccoli till  middagan, men ätit middagen och glömt broccolin kvar i micron.

Gissa om det var en härlig syn.  Broccoli i nån slags grågrön sörja som skvalpade i en skål. Och alla vet ju att broccoli inte luktar så gott i vanliga fall! Och det här luktade verkligen inte tårta.

Mysteriet var löst men det kommer ta ett bra tag innan jag kan äta broccoli igen!

Broccoli


Kommentarer
Postat av: Veronica

Fick dottern bannor, då? ;o)

2008-07-29 @ 08:35:57
URL: http://vejron.blogg.se/
Postat av: Embla/dottern

nej nu får du sluta skylla på mig, jag hade redan tagit och ätit min broccoli och sa att jag ställt in broccoli till dig i micron. Innan jag gick in på mitt rum påminde jag dig om den, så skyll inte på mig :p

2008-07-29 @ 10:44:58
Postat av: Petra/Mamman

jaja, du ser, jag minns inte ens att du va snäll och ställde in den åt mig!! =)



Nej Veronica, hon fick inga bannor. Smällar man får ta om man har en duktig unge som fixar maten själv!

2008-07-29 @ 19:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0