Snart Midsommar igen!


Hua, va fort det går!

I går kväll ägnade jag mig åt att läsa mina gamla blogginlägg. Mest bara för att se vad jag gjorde för ett år sen vid den här tiden.

Mycket har ju förändrats, men mycket är också sig likt.

Midsommarens stora fråga är dock alltid den samma: Vad blir det för väder?!

Ja, vad blir det för väder?

Faktum är att det varierar från sida till sida. Om man ska tro på MSN:s väder blir det regn och max 14 grader. På TV4-väder blir det regn och 16 grader och ska man tro SMHI blir det 18 grader och skurar!

Jag har för vana att inte ta ut något i förskott, varken glädje eller sorg, så jag avvaktar tills självaste midsommarafton innan jag bestämmer mig för om det blir bra eller dåligt väder!

Trots det känns det som att vi behöver alternativ om det nu regnar. En plan B. Och det är inte det lättaste.

I våran familj har vi sen länge en tradition att gå på Gröna Lund på midsommarafton. Det som är så bra med det är att man inte är helt beroende av vädret. Det är till och med helt okey att det inte är strålande sol och jättevarmt, det gör inte ens något om det kommer någon liten regnskur. Så länge det inte vräker ner.

Veckans stora fråga är nu alltså: Hur ser plan B ut om det spöregnar på fredag?

Naturligtvis ska vi helt enligt traditionen äta sillunch vid mitt köksbord, men vad gör vi sen om det nu regnar?

Till er berörda, nu har ni fem dagar på er att komma upp med ett alternativ till Grönan om det spöregnar.

Midsommar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0