Dag 4 - Min kropp är min borg



Vikt:
65 kg (och nåt gram *S*)
Frukost:1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 rostad brödskiva utan smör.
Lunch: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten burk keso eller kesella (naturell).
Middag: 1 burk fruktsallad, 1 bägare yoghurt (naturell).
Humör:  Precis som vanligt

Jag har förstått att många är väldigt kritiska till mitt tillvägagångssätt, så jag ska försöka förklara hur jag tänker med den här dieten.

Jag vet att det inte är någon evig lösning att förlora 7 kilo på 13 dagar. Jag vet att en långsam viktnedgång är mer varaktig. Jag vet att kroppen behöver en balanserad kost. Jag vet allt det där och lite till. Jag är inget dumhuvud! *S*

Men!

Min kropp är som en bortskämd unge, den vill bara ha och ha och ha. Och för att verkligen sätta ner foten så måsta jag ju börja med kroppens huvudkontor, hjärnan! Om jag lyckas övertala hjärnan att kroppen inte behöver rödvin och choklad varje dag så kommer det bli så mycket lättare att sen. Handen kommer lära sig att inte ta en portion till. Munnen kommer lära sig att tugga långsamt och magen kommer att bli mätt på en lagom stor portion.

Det handlar helt enkelt om att ruska om den här bortskämda kroppen och bryta ett gammalt invant ätmönster.

Faktum är att dom flesta bantningskurer och dieter har en så kallad kickstart som innebär minimalt med kallorier i 2 veckor eller mer ,där man tappar melllan 5 och 10 kilo.

(Ni kan altid kolla den här, i och för sig rätt töntiga video, men den fångar min poäng! Allov´s kickstart)

Poängen är: MOTIVATION!

När dom här 13 dagarna är över så kommer jag naturligvis inte åka till Mc Donalds det första jag gör.
Jag är fortfarande inget dumhuvud. 

Efter dom  här dagarna väntar flera månader av träning och fortsatt hårt arbete med att fostra denna bortskämda unge till kropp. Träning, bra balanserad kost och förhoppningvis ett helt nytt tänk.

Och jag skulle verkligen bli förvånad om nån på allvar påstår att det är lättare att börja träna med 10 kilos övervikt än utan!

65 och nåt litet futtigt gram

Kommentarer
Postat av: Karin

tack för länken..det stod en del bra saker på deras hemsida tycker jag..=)

2008-03-30 @ 00:33:10
URL: http://litenbrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0