Påskmiddag, spyor och traditionellt bloggande


Nu ska jag i ungefär 2 veckor ägna mig åt traditionellt bloggande och personligt lidande. Allt för min stackars kropps skull!

Som min nya långfredagstradiotion kräver så har jag kommit fram till att ett å annat kilo måste bort från denna annars så underbara kropp. Jag kan inte längre motivera att det finns så mycket mer av mig att tycka om, när jag inte ens tycker om mig själv!

Med andra ord kommer ni från och med i morgon tvingas läsa om vikt, för små byxor och en massa svordommar.*!¤??*͏ΏΘϞ҉۞?⁞╬♯* 

Och vem vet, kanske jag klämmer in dagens out-fit, bad hairday-panik eller nåt piffigt skotips endera dagen *S*



Påsken är ju som bekant en helg i matens tecken. Och vi åt!

På långfredagen kom syster och systerdotter. Dotter, man och barnbarn. Alex och Rebecca med sina två barn, och åt påskmiddag. Embla var naturligtvis också med. Och jag. Och alla hundar. *S*

Sill, potatis, ägg, lammstek, potatisgratäng, rödvinsås, kladdkaka, vispgrädde, öl, vin och en en hel godisaffär med godis.

Riktigt mysigt med alla hundar och ungar i en ända röra. Tack för att ni kom!

Alla runt bordet

 
           



Mindre mysigt var det att vakna på påskaftons morgon och spy upp hela härligheten igen! Jag lovar att det smakar bättre otuggat! *yack*

Jaja, en liten släng av magsjuka och några gram lättare kom jag ialla fall fram till att det nu är hög tid att sluta misshandla kroppen.

Letade snabbt upp en bantningskur som verkade lagom enkel och som genererar en viktnedgång på hela 7 kg13 dagar! *disch*

Nu behöver jag visserligen gå ner mer än 7 kg, men det är en början, och ja, jag vet att det säkert inte är hälsosamt, men, jag tror inte jag kommer svälta ihjäl direkt. Jag har tillräckligt med fett på kroppen för att klara mig i koncentrationsläger ett helt år utan att dö.

Så, alltså. Från och med i morgon kommer jag plåga er med alla mina med och motgångar. Avsaknad av rödvin och kaffe med mjölk. Blod, svett och tårar. Men nu !¤*͏ΏΘϞ҉* ska jag ned i matchvikt innan sommaren! *punkt*

Naturligtvis ska jag träna också, men inte förrens min 13-dagars diet är över. Lite måste jag tänka på min stackars kropp. Kanske en å annan rask promenad, men that´s it!

I kväll ska jag i god kristlig anda avnjuta en sista måltid bestående av vin, bröd och fisk.....eeeh....nä, skojjade bara, en fet köttbit med bea och pommes får det nog bli! *S*

Wish Me Luck!


Kommentarer
Postat av: romrom

Jaaaaaaa det är klart vi klarar det..hahaha
nu har jag ätit två tallrikar gooood mat! dricker vin o äter choklad...*asg* Mmmmmmm!!!
Men jag är taggad!!!
Kram underbaraste Pelle!!

2008-03-24 @ 18:02:22
URL: http://romrom.blogg.se
Postat av: Jennie

Hallå...jag är också med...fy vad mycket godis jag har ätit under påsken..ska gå och träna i dag på friskis..Kram Kram

2008-03-25 @ 08:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0