Dags att deklarera!



Åttatusensjuhundrafyrajävla kronor i restskatt!!!!

I could see it comming! Att arbeta i det här landet är uppenbart  värre än att ligga på sofflocket och lyfta socialbidrag.

Jag hade två x-tra jobb förra året och det ska man tydligen inte ha om man vill slippa en massa restskatt.

Antar att det bara är att tugga i sig och svälja.

Vad jag däremot inte fattar är hur det kan bli så mycket minus?

Om jag har haft ett jobb och tjänat en viss summa med 31.55 % i skatt, eller om jag har haft tre jobb, samma summa och 31,55% i skatt. Hur kan det då bli nästan nio tusen mindre?

Ökar procenten med antalet jobb? Förmodligen inte! Problemet tycks ligga hos mindre kompetenta lönekontor som dragit för lite. Och det yttersta ansvaret ligger naturligtvis hos mig som inte brytt mig om att kolla utan tagit för givet att dom dragit skatt efter mina önskemål.

Kanske spricker min Thailandsresa men det är ju trots allt bara ett lyxproblem som går att skjuta på. Kanske löser det sig om jag jobbar som en dåre hela sommaren utan semester. Eller så får jag helt enkelt gifta mig rikt så jag har råd med båda utan att anstränga mig! *S*

Visst hade det varit härligt med lite extra pengar till midsommar, men som min kloka far brukar säga: Det är bättre att staten lånar ut pengar till dig än att du lånar ut pengar till staten.

Och det ligger väl nåt i det antar jag. Räntan är ju inte i världsklass.

Dags att börja spara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0