Måndagsklubben goes Hallonbergen


För några år sen var vi några som alltid träffades på måndagarna och tog en öl eller två på vår lokala sylta i centrum.

Framför allt var det jag och Anis, min tunisiska bundsförvant.

Men sen stängde dom vårt ställe i HB sen dess har det varit lite si och så med våran måndagsöl.

Men igår, när måndagen kändes som tråkigast ringde Anis och meddelade att han skulle ta en öl. Han undrade om jag ville hänga med.

Att sätta mig på bussen och åka ner till Falconer i Sumpan kändes för avancerat så jag tackade nej. Men då kom han med den fantastiksa nyheten att dom öppnat upp en ny lokalpub i centrum!

Drog på mig brallorna igen och stack ner för en snabb öl innan sängdags.

Gissa om det var härligt att träffa det gamla måndagsklubbsgänget igen. Susanne, Daniel och Nalle. (och en äldre man som allltid varit med, men jag vet inte vad han heter för han är alltid inne i sitt korsord när jag kommer.) Och Anis så klart.

Det blev många skratt och en tre fyra öl innan dom stände klockan 22. Vilket förövrigt är en perfekt tid att stänga på. Askungen måste ju vara i säng före midnatt om hon ska orka arbeta dagen efter.

Kul Enzo, att du är tillbaka i ny regi. Vi har saknat vårt barhäng.

image542



Kommentarer
Postat av: Karin

4 öl......på en MÅNDAG.....Petra då.-Chefen

2008-05-21 @ 09:08:42
URL: http://www.knnailproducts.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0