Insnöad.


Jag har absolut ingenting att blogga om nu för tiden och det är just därför det varit lite glest mellan inläggen.

Idag har jag inte så mycket att blogga om heller förutom att jag fyller år på tisdag och därför ska ha lite fest i kväll och att vi är ganska så insnöade för tillfället.

Vad som slagit mig dom senaste dagarna är att det gnälls väldigt mycket på snön, och jag undrar varför!?
Blir det mindre snö om vi gnäller? Blir det lättare i trafiken om vi ojar oss över hur svårt det är att ta sig fram? Nä, det blir ju inte det.
Jag gillar inte vinter, men det är inte så mycket snön som stör mig utan kylan. Och även om det känns rätt hopplöst insnöat och kallt just nu så tänker jag inte vara en av dom som gnäller och klagar på att det är mycket snö. Jag tänker gilla läget för jag vet ju att vädret skiter högaktningsfullt i att jag klagar. Vill vädret att det ska snöa så kommer det att snöa.

Vi ska vara glada för att vi har såna lyxproblem som väldigt mycket snö. (tycker lite synd om Veronica dock som inte kan komma ut alls för all snö, fast å andra sidan vet jag att hon gillar vintern lika mycket som jag och gärna stannar inne)

Bortsett från all snö så går dagarna vidare och nu är det alltså dags för mig att fylla år igen. Tyckte ju just att jag gjorde det! Herregud va fort det går. Och ser ni, det är det som är så bra, för snart är all snö borta och vi sitter i en solstol med en kall öl (läs Piston Head) i handen och undrar hur i hela fridens namn det kunde gå så snabbt!

Jag har bjudit över några vänner i kväll och jag ser verkligen fram emot att umgås, äta och dricka vin.

Vi tjuvstartade kalaset igår kväll, jag och Lars. Fick min fina fina present! Världens coolaste väska! En Thomas Wylde som Lasse beställt från Shanghai. Coooolish värre!!

Fick också ett jättefint Pandora armband i silver. Tack min prins! 

Thomas Wylde-väska
Nej nu är det faktiskt dags att stoppa rostbiffen i ugnen och sen bege sig ut i snön och titta på tapeter till hallen på övervåningen, DET kära vänner är ett projekt värre än snön!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Saknar dig!!!! Stor kram

2010-02-22 @ 02:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0