Ett litet sammandrag!

I går kväll somnade vi redan klockan 9. Sjön suger som pappa skulle ha sagt. Även om det bara finns hav här. Embla och jag vaknade samtidtig strax efter sex hur pigga som helst. Tur att frukosten serveras redan från klockan halv sju!
 
Vi bor mitt på värsta partygatan så det krävs öronproppar för att kunna sova, men det är inget större problem. Vi har TV på rummet och minibar med sprit! *S* Och vi har kommit på värsta tricket. Om man handlar i minnibaren på kvällen så går man till affären dagen efter och köper tillbaka det för halva priset! Smart va?

Frukosten är helt underbar. Allt från ägg och bacon till thaimat. Idag åt jag rissoppa med kyclingbullar och thaiomelett med ris och stark wook. Och om det står starkt på thaimaten i Sverige så är den inte det minsta stark.
Här är HOT verkigen HOT!

Dagarna flyter ihop lite här, men vi har inte gjort så speciellt mycket annat än legat på stranden och ätit mat. Vi har hittat några riktigt bra matställen. Lokala Thailresturanger där en middag kostar ca. 8 kr. Med en iskall Chang (öl) till maten går det på 30 kronor för oss två. Det finns ju dyrare ställen men frågan är om dom är bättre? Kanske finare stolar att sitta på, och duk på borden! *S*

Härom kvällen var på en bar och drack öl och spelade spel med barflickorna. Blev bjuden på friterad groda (det var hela små djur alltså, med huvud och allt *S*) och nåt som kan ha varit friterad ödla, vet inte sakert men det smakade som baconchips.

Spel i baren

Dagen efter gick Embla och jag och köpte ett likadant spel att ha på stranden. Som svensk blir man ju lite rastlös av att bara ligga i solen och bada i kristallklart vatten hela dagarna. Måste ha nåt att gora för att inte få kryp i kroppen. Men det blir lättare och lättare att slappna av.

Massage har vi hunnit med också. Vi gick till en salong och Embla valde klassisk Thaimassage och jag fotmassage. (nån som ar förvånad?) Helt underbart. När fötterna var klara gick hon på resten av kroppen, ända upp till huvudet. Kände mig som en ny människa efter.

I lördags var det marknad i Karon. Helt fantastiskt mycket god mat! Springrolls smakar springrolls (gar en att skriva pa svenska.....VARrullar, gott?? Njaaee) (fast nu har jag ju hittat ÅÄÖ, men det va rätt roligt så det får stå kvar) Massa billiga kläder och en himla massa Thailandare! *S*

Vi har inte handlat så mycket än, ett varsitt par BillaBong-shorts och lite smsaker bara. Och Embla är en jävel på att pruta. Hon smackar på med halva priset direkt. "Please, give me more" ekar det efter henne pa gatan! *S*

I går åkte vi tuk-tuk för första gången. Till en lite mindre strand än våran 3 km långa. Jag antar att vi båda är på jakt efter paradiset med dessvärre lär vi inte hitta det här i närheten. Tyvärr måste jag såga att det är slående likt Mallis eller Rhodos. Massor av solstolar, parasoller, blekfeta tyskar och strandraggare. Men i slutet av denna vecka ska vi bege oss ut i landet. Jag åker inte hem till Sverige förens jag funnit mitt paradis! *S*

Vi har lyckats hitta ett internetcafe där det faktiskt går att ladda över bilder. Men det tar väldigt lång tid. Ca 20 minuter för 5 bilder. Men jag delar gärna med mig av dessa! *S*

Vårt spel
Vår nya strandsysselsättning!

Kommentarer
Postat av: keit

Nemen vad kuuuul att se att ni har det bra.Känner igen många saker.Bodde själv uppe i kullen när vi var där de har en bra restaurang också nedanför i slutet av stranden.Till höger om en om man tittar mot havet.Har ni varit inne i Phuket ?
Vet ej hur ni har det med tid men försöjk att ta er till Phi Phi eller Krabi Riley Beach.Då finner du lite paradis i alla fall.Fast det har ju blivit så turistigt så det är ej som det var förr.
Hoppas ni har det underbart.Kraaaaaaaaaaaam Keit

2007-12-04 @ 11:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0