Fast i Thailand (Petra skriver)

Nu har vi fått besked att vi ska få besked i kväll kl 22.00 (16.00 svensk tid) om när vi ev. får åka hem. Embla är inte glad. Jag är smygglad! För allvarligt talat, det kunde vara värre.

Vi har gratis mat, gratis boende och en helt underbar strand. Dessutom är det 32 grader i skuggan och klockan är bara 10.30.

Har kommit på att min tonårsdotter inte alls är tonåring, det är tydligen jag som är det. Embla bekymrar sig och grubblar och är väldigt minst sagt störd över dessa extra dagar. Jag ser det helt annorlunda. Mer som "YIPPIE", fler dagar i solen!

Jag kan väl hålla med om att det inte lite störande att inte veta, men jag tänker trots det njuta av solen och stranden och inte bekymra mig. Hem kommer vi till slut ändå och då kommer vi förmodligen önska att vi vore här!

Just nu väntar vi på att dom ska flyga in en JumboJet från Paris. Eventuellt. Det var visst lite svårt att skaka fram en jumbo så här nära jul. Hm. Jaja, det kunde ju varit värre. Tänk bara alla stackare som sitter på Arlanda sen ett dygn och bara vill komma hit! Jag skulle inte vilja byta plats med dom.

Till Karin på hörnan: Har du nånsin hört en sämre ursäkt att inte komma till jobbet? Kan ju alltid försöka ragga lite kunder på stranden men mer kan jag tyvärr inte göra! *S* Jag hoppas att jag är hemma på lördag men i ärlighetens namn ser det rätt mörkt ut. Längtar faktiskt efter att få börja jobba. Michelle håller dig uppdaterad. Stor Stor kram och hälsa alla på hörnan från mig.

Till Michell och Pappa: Visst.....jag saknar er men som du sa pappa "njut" så tänker jag faktist göra det. Som sagt, hem kommer vi förr eller senare. Tycker mest synd om Embla som har gigantisk hemlängat men jag ska doppa henne i havet nu så hon blir nog glad igen om en lliten stund!

Till alla andra nära och kära: Jag personligen saknar inte Sverige ett dugg!! Även om jag specillet saknar mina kvällsliga samtal med Jennie och mina vinkvällar med Ammi. (vinet här smakar skit)Men vintern är ju lång så vi kommer hinna med en himlans massa telefonsamtal och vinkvällar!!

Nu är det visst nån från stranden som ropar att solstolen är uppvärmd!

Tjngeling så länge!

Kommentarer
Postat av: Maria

NEJ NEJ NEEEEEJJE!! JAg som skulle bli fin inför den stora dagen :(
Nu blev Maria riktigt ledsen här! MEN jag förstår att ni njuter den sista stunden där nere... Petra iaf :) Vi hörs när ni kommer hem. KRAM KRAM

2007-12-20 @ 10:10:18
Postat av: keit

Nemen... jag skulle inte heller sakna sverige ett dugg.Passa på och njut lite extra nu.Jag förstår ej vad som blivit fel har de ej bokat in ett flyg eller vad ? Låter ju skumt att ni ej kommer hem.
Jag skulle ha varit superglad om nåt sånt hände mig.*Ler*Bara ni kommer hem till Julafton !!!
Jag åker på tisdag Jipppiiiiiiii !!! Ha det gott.

2007-12-20 @ 14:29:24
Postat av: romrom

nämen så kalasknasigt.. :-) men som sagt Njuuut så länge det bara går...hemmet o vi alla som älskar er..finns kvar här *ler*
Och vinhyllorna bara väntar på oss...*skrattar*
Saknar er!...
Kramar i massor

2007-12-20 @ 14:48:57
Postat av: Pappa

Pelle o Embla,
Såg just på Tv hur Edra motresenärer sätat på Arlanda och väntat.
Tycker Ni varit i en GULDSITS i Phuket.
Petra EN tonåring i TRE veckor. Tänk Dig in i hur det skulle vara med TVÅ SNORISAR och EN VECKA i Thailand, varav halva tiden tillbringades på Arlanda.
Ett tips: TJACKA EN TRISSLOTT!

2007-12-20 @ 22:30:02
URL: http://motorcykelbloggen.blogg.se
Postat av: Jennie

Jag skulle också vara glad at få några extra dagar i solen..men längtar tills ni kommer hem så vi kan ses!!!Du, jag och Ammi kanske kan hitta på nåt skojsigt!!!

2007-12-21 @ 19:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0