Sista dagen och Embla är skitsjuk. (bokstavligt)

39 grader feber i morse när vi vaknade och magsmärtor värre än jag någonsin varit med om.

Lyckades bota febern med piller men hon spydde fortfarande som Niagarafallet och till slut somnade hon. Jag gick själv till stranden med otroligt dåligt samvete.

Hade ingen som helst ro att ligga där och när jag ringde Embla för att kolla hur hon mådde så svarade hon inte. Efter femte gången ga jag upp och lämnade allt på stranden och rusade upp till hotellet igen. Hon sov bara. *puh*

Hon mådde lite bättre nu och jag tog en promenad upp för att handla lite lunch med till stranden och på vägen tillbaka kändes det som att jag skulle kolla till Embla igen. Nu var det inte lika bra längre. Värsta magsmärtorna och hon spydde galla som en räv. (om nu rävar spyr galla??)Fick åter en släng av dåligt samvete och ringde till pappa!

Efter ett lugnande samtal med honom ringde jag till reseledaren som kopplade ihop mig med en läkare.

Klockan 16.00 fick vi tid att träffa honom på ett hotell i närheten. Vi tog en taxi dit. Var nästan tvungen att hota taxichauffören till livet för han trodde att det var en bra dag att giddra om priset på. Jag fick min vilja fram efter att han spänt ögonen i honom och sa "Don't fuck with me!!"

30 minuter senare var vi tillbaka på hotellet med antibiotika, piller mot magont, illamående och lite annat smått och gott till det ynka priset av 2000 bath (ca 400 Sek).

Kan inte sluta fundera på vart mina skattepengar går hemma i Sverige!!!???

Nu ligger Embla på rummet och vill helst av allt åka hem. Trots att det är mindre än 2 timmar sen vi var hos läkaren är hon redan bättre. Hoppas hon är på benen senare i kväll. Hon skulle ju aldrig förlåta sig själv om hon missade sista marknadsdagen här i Karon.

Det här bli med all säkerhet och så det sista inlägget jag kommer att skriva på den här bloggsidan. Ialla fall från Thailand. Och bortsett från lite sjukdom sista dagarna så har vi haft det helt underbart. Nästa år lär ni få en helt annat reseskildring från mig. Då tänker jag nämligen ta en sista minuten till vart som helst i Thailand och börja med en veckas kringresandes på egen hand.

Så var det med det kära vänner, snart ses vi igen och mest av allt länktar jag efter att få krama Carmen och sova med Indra på benen.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0