Stolt Ego!


Det är lätt att vara stolt över andra. 

Min storasyster till exempel, som efter 40 år äntligen insett att livet är underbart och att hon är värd bättre än second best! *S* Keep up the spirit sis!
Eller Michelle, min stora dotter, som är den tappraste och starkaste människa jag känner. Det är inte alls speciellt svårt att vara stolt över henne.
Jag är också mer än stolt över Embla, min lilla dotter, som har bestämt sig för att bli plugghäst så här inför nionde klass. Det är rätt stort att vara snart 15 år med en massa ostyriga hormoner i kroppen och aktivt välja plugget framför kompisarna. Hon satsar på MVG i ALLT!! (återkommer till det i december)

Som sagt, det är väldigt lätt att vara stolt över andra och att glömma bort att vara stolt över sig själv, så idag tänker jag vara stolt över MIG! Och varför då? Jo för att jag kan! *S*

Grejen är den att jag nästan aldrig kostar på mig att vara stolt över mitt ego. Men nu har jag svart på vitt att jag gör något bra. Är duktig på nåt. Riktigt duktig. Och det tänker jag tamigfan vara stolt över. Dessutom har det kostat mig skjortan (och trosorna) så jag har till och med betalt för att få vara stolt över mig själv.

Om några veckor är jag klar och kan titulera mig Nagelterapeuft och med det ligger hela världen för mina fötter, eller ska jag säga händer? *S* Och jag är så stolt att jag vågade ta steget (och lånet) att börja den här kursen. Det här är min grej BIG TIME: Jag älskar naglar! Och jag älskar salongkänslan och fildammet och lackdoften och hela grejjen kring artificiella naglar! (nu är det bara tuttarna som fattas *hehe*)

Så alla kära vänner. Sprid min stolthet! JAG GÖR NAGLAR! BILLIGT (än så länge). Passa på medans jag är en stolt student! Sen kommer jag bara vara en vanlig nagelterapuet, med vanliga priser, på en vanlig salong.



Första påsättnngen.
image255

Klippt och filat
image257

Byggmaterial
image256

Embla drog, men här är mina naglar som jag gjort själv.
image258






Kommentarer
Postat av: Jennie

Du ska absolut vara stolt!! Du är så duktig...stor kram

2007-09-03 @ 13:00:21
Postat av: Livia

Du är så himla duktig Petri!! Jag beundrar dej ;)

2007-09-08 @ 19:49:25
URL: http://angeloudi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0