Varning för hög ålder!


Eller beror det på att jag ska bli mormor?

En riktigt stark nu-börjar-jag-bli-gammal-känsla slog mig härom dagen när jag lyckades leta fram kanal 9 på min TV. Vilken lycka! "Livet runt 30" (1987) och "Falcon Crest" (1984-1985) mfl gamla godingar.
 
Fatta vilken mysfaktor det var att ligga i soffan i helgen och njuta av midjehöga byxor, amerikasockor, herrskjortor och fluff-fluff-luggar. Okey, allt var kanske inte så himla bra förr! *S*

När kanal 9 slutat visa mina gamla repriser zappade jag runt på fjärran i brist på annat. Jag hade bestämt mig för en hemmahelg med vin, ost och vindruvor för mig själv och min själ. (fast Embla åt upp nästan all Gorgonzola) När jag kom på mig själv med att titta på "Postkodmiljonären" och  svara på frågorna högt för mig själv kunde jag inte annat än att skratta och skaka på huvudet och konstatera att jag nog fan inte är 25 längre! *S*

Dessutom, till råga på eländet bad jag att få ringa tillbaka till Michelle när hon ringde precis när "Svensson Svensson" började! Och jag har sjungit med till "Sing A long" och kollat reprisen av "Idol". (fuking hell)

Resten av helgen har jag tillbringat som en god vuxen med dammsugaren i ena handen och stekpannan i den andra, varit på Ikea och bara handlat "nödvändiga" saker, inte köpt en dator på kredit och gått upp klockan åtta trots att det var söndag, snacka om vuxenpoäng.

Nu Carmen är det dags, jag är redo att bli mormor!


image271



image272













image274image273


image276 



Kommentarer
Postat av: Jennie

Åhh Livet runt 30 och falcon crest var ju jätte bra..då iallafall..ja du..det är nog dax för lilla Carmen att komma fram nu.
Men du...vi kan väl gå ut snart och känna oss som typ 20
snart!!!
Kram

2007-09-16 @ 22:30:01
Postat av: Miss P

Eller så kan vi sitta hemma hos mig och kolla Postkodmiljonären och sjunga med till Sing A Long! =)

2007-09-16 @ 22:32:32
Postat av: BOSSE BMW

Svensson Svensson?
Vissa saker har Du i blodet!
Du och Indra har väl en polare som är "trappsnigel?"

2007-09-16 @ 23:08:23
URL: http://motorcykelbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0