Tvätt- och städdag!


Oj oj oj, det ser ut som en Tromb har gått genom min lägenhet!

Och jag antar att det faktiskt är så också. En tromb vid namn Petrindleiemb.

Konstigt namn jag vet, men faktum är att alla inneboende inklusive hundrarna är skyldiga till denna katastrof!

Jag, för att jag struntat i att städa på typ 2 veckor. Indra, för att hon fäller kopiösa mängder hår just nu. Leia, för att hon grävde upp en av balkongkrukorna igår för att gömma ett grisöra och Embla för att hon bara är tonåring i största allmänhet! *S*

Sen har vi ju den lilla orkanen Svea som förvissor har flyttat, men hennes spår finns kvar på diverse mattor som måste tvättas. *S*

Allt talar för att det kommer att bli en bra städdag. Tvättstugan är bokad till klockan 10. Vädret suger och jag har inget planerat som eventuellt skulle kunna vara viktigare. Plus att jag faktiskt har riktig städfeelin i kroppen.

Snart åker steron på på högsta volym, soffkuddsavdragen av, sängkläderna i tvättkorgen, mattorna ut, dammsugaren in, skurhinken fylld med citronajax och bonvaxet fram. 
 
Mest ser jag fram emot kvällen när allt är klart och jag kan sätta mig i soffan med ett glas vin, nåt bra på tv eller i dvd:n och bara få njuta rent och fint!

Och för att inte tala om i morgonbitti! Doften av rent hem och ren tvätt slår det mesta en söndagsmorgon!

Vardagslyx är som sagt inte att förkasta! *S*


Leia har planterat grisöron, jag vet inte vad hon tror? Att det ska växa grisöron bland blommorna??
Leia planterar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0