Med risk för att verka tjatig....


......men det är faktikst fredag igen!

Utanför mitt köksfönster är det minus 3 grader och en underbar soluppgång. Tänk om det hade varit sommar, då hade jag sovit bort allt det här vackra! *S*

Jag försöker verkligen peppa mig själv att tänka positiva tankar om vintern och den kommande julhetsen.

Förra året vid den här tiden satt Embla och jag färdigpackade och väntade på att det skulle bli den 27:e så vi kunde åka till Thailand.

I år har jag just ingenting planerat för att slippa julhetsen, fast å andra sidan känns vintern och den kommande julen inte ett dugg tung i år.

Jag ser nästan fram emot att köpa julklappar, plocka fram julgran och pynt, titta på Kalle Anka, äta julmat och mysa med alla dom jag tycker om.

Visst var det underbart att åka iväg till Thailand och jag skulle mer än gärna göra det igen, men det var ju trots allt bara en 3 veckors lång lycka. Det jag har här hemma är ju en lycka som inte kan köpas för pengar och som finns hos mig hela tiden. Speciellt för i år är Carmen.

Jag har inte köpt en ända julklapp än men med tanke på att jag älskar att shoppa så ser jag inte det som nåt större problem. Ett par eftermiddagar pland en massa hysteriska småbarnsföräldrar i Kista Centrum kommer att göra susen.
Jag har redan gjort listor i mitt huvud på saker jag ska köpa. Sen ska jag sitta en hel kväll, alldeles för mig själv och slå in alla paket i fina julpapper och lägga under granen.

Nu är det som sagt fredag igen. Skönt eller inte? Vet inte, alla dagar nu för tiden känns ju rätt bra. Ikväll ska jag hem till Lasse och kolla film och bara softa, i morgon kommer Maria till mig, då ska vi äta mat, dricka vin och jag ska utklassa henne i Nintendo Wii Bowling. *S*

Sen är det söndag igen och förhoppningsvis går veckan riktigt fort för jag längtar verkligen till nästa helg när vi ska åka till Loka Brunn.

Vet ni föresten varför det inte föds några barn 9 månader efter jul?
Jo, stakarna står i fönstren och kulorna hänger i gran.......*S*

Lev väl!
Julhets i Thailand 2007



Kommentarer
Postat av: Maria

HA! Jag ska allt försöka ge dig en hård match i Bowlingen :)

2008-11-21 @ 08:27:01
Postat av: Lena

Rätt gött att bara softa ibland också :)



Trevlig helg!

2008-11-21 @ 14:19:25
URL: http://lena.kald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0