Vissa dagar är inte som andra dagar.


Tänk om man varje morgon när man vaknar och vet vad som ska hända......det skulle va ganska trist eller hur?

Men faktum är, att idag är en dag då jag mer än gärna hade velat veta, bara för att vara förberedd.

Dagen började med utvecklingsamtal i Emblas skolan, inga överaskningar där, bara VG:n och mer därtill. *disch* Jag har en duktig dotter.

Efter det åkte Embla och jag till Solna C för handla diverse grejjer till salongen och oss själva och efter det lunch där vi alltid äter lunch när vi lunchar i Solna C.

Bäst vi att där och åt vår lunch så tittar jag upp och ser ingen mindre än Lördagsmannens X-fru. *ops* Det känns som jag har blivit haffat med fingrarna i kakburken. Visserligen är det länge sen dom skildes men jag får ändå en dålig känsla i kroppen och vet inte riktigt åt vilket håll jag ska titta. Vet inte vad dom har för kontakt idag, tänk om han berättat att jag var där på middag........

Tror hon känner igen mig, men är osäker om det är från salongen (hon klipper sig hos Jenni) eller från våra tidigare liv. Hoppas på det första när hon ser mig rakt i ögoen. Jag viker med blicker och låtsas som det regnar! *shit*

Jag och Embla spelar coola och glider från resturangen som inget har hänt, tur att Embla var med.

Dagens värsta är ändå det här.

Efter jobbet gick jag som vanligt till Konsum för att handla middag. Embla och jag strosade länge och väl innan vi bestämde oss för vad vi ville äta. Väl framme vid kassan så pratde och skojjade Jörgen (kassanissen) som vanligt och frågade om jag hade jobbat klart för dagen och om jag skulle jobba i helgen  bla bla bla (som han alltid gör). Jag sa: Ja, jo nu är det färdigjobbat för i kväll, skönt med bara en dag kvar och jag ska faktist inte jobba på salongen på lördag utan hemma med bokföring och skit.

Då............från ingenstans ser han mig rakt i ögonen och frågar: Vill du gå ut med mig på lördag?

Det tog ungefär 3 sekunder innan jag hajjade vad det var han sa.

Vafan, han bjöd mig just på en dejt!!!!

Jag blev totalt nollställd. Först trodde jag att han sa nåt annat, typ: "Var det bra så"

Jag svammlade nåt om att jag var upptagen, packade mina matvaror och sprang ut från Konsum till Embla och tog mig för pannan i en ångestatack! Herrejävlar. Om jag tycker att det är pinsamt vad ska då stackars KonsumJörgen tycka?

Kväller slutade hur som helst bra med att Lördagsmannen ringde och fick höra hela historien om hans X, kakburkar och konsumkavaljerer, han skrattade och bjöd mig tills sig på lördag. Öppen brasa, vin och pizza.

Tur för Lördagsmannen att jag bara nobbar en man om dagen! *S*


Kommentarer
Postat av: VIVO Las Vegas

Men kan inte Eblas behöva en "styvpappa?"

2008-11-07 @ 21:32:53
URL: http://motorcykelbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0