Kolsvart och iskallt!


Ännu en tidig morgon i höstens tecken.

Kallt och svart, fast idag var det i alla fall inte vitt på marken.

Eftersom jag är hundvakt åt Svea är mina i vanliga fall mjukstartmorgnar med kaffe och lugn ett minne blott. Nu är det brandmannautryckning som gäller.

Jag har en liten hög med mjukiskläder som ligger på golvet så så fort klockan ringer så tar jag Svea under arnen och knölar på mig kläderna med den andra. Sen är det bara att kasta sig ut i svarta natten och kissa henne.

Indra som är lika trög på morgnarna som jag, ser lika förvånad ut varje morgon över att vi inte snozar klockan dom obligatoriska 27 minutrarna innan vi går upp, dricker kaffe och myser en timma innan morgonpromenaden.

Klockan är snart sju och det är fortfarande mörkt ute. Känns lite konstigt att behöva bege sig till jobbet när ögat tror att det är natt. Men men, bara att vänja sig. Det kommer ju hålla på så här ett tag nu.

Ha en bra dag i höstrusket.

Det ska jag! *S*


Kommentarer
Postat av: Veronica

Kommer att bli mycket tungt att komma tillbaka till kalla Sumpan efter 2 veckor i tropiskt klimat. Men vem fan bryr sig, med en paraplydrink i högsta hugg?! Inte många veckor kvar nu.....

2008-10-29 @ 18:53:45
URL: http://vejron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0