Tillbaka på ruta ett.....


Jag har ingen karaktär när det gäller tråkiga saker, det är bara att konstatera.

Bara för att jag inte hittade rätt färg till min vägg i går så blev det absolut ingenting gjort. Jo, jag skurade badrummet.....men that´s it.

Jag och döttrarna irrade runt på Kungsholmen i flera timmar, vilket i och för sig var trevligt, vi åt lunch, småsshoppade lite (för 500 kr!!!) och sen åkte vi hem och med det var min städ/fix-inspiration som bortblåst.

När jag kom hem hällde jag upp ett glas vin och satte mig i soffan och möblerade i tanken. Flyttade möbler visuellt fram och tillbaka. Hängde tavlor och bonade golv. Tillslut kunde jag inte längre fokusera på en sak utan tankarna skenade och jag var tvungen att sova en liten stund! *S*

När jag vaknade var min lust att fixa som bortblåst. Tur att pappa kom och beordade mig att ligga kvar i soffan resten av kvällen.

Nu är det en ny dag med nya utmaningar och jag känner att lusten börjar inta kroppen. Var ute med hundarna för en liten stund sen, regnet öser ner och det stormar, så vad kan man göra en sån söndag om inte fixa hemma?

Ska försöka leta upp nån billighetsaffär som har den färgen jag vill ha på min vardagsrumsvägg men först ska jag plocka ner hela bokhyllan, damma böckerna och sätta upp hyllan igen i en annan del av rummet. Har en liten liten idé om hur det kommer att se ut när det är klart och det lär ta hela förmiddagen.

Förhoppningsvis precis lagom tills nån bilburen vän vaknar och kan skjutsa mig till Barkaby! *blinkblink*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0