Älskade Indra!

Värsta tänkbara scenarie hände igår! Jag och Indra skulle ut och promenera när det kommer en schäfer framrusande och sätter tänderna i nacken på Indra!

Paniken jag kände, innan jag fick loss besten från Indras hals, går knappt att beskriva. Hela jag skakade och min hjärna gick på autopilot!

Ringde till pappa som var i Gullmarsplan, han var hos oss på 15 minuter och sen i väg till Västerorts Djursjukhus. Indra blödde kraftigt på halsen och var påtagligt chockad.

Vi blev omhändertagna direkt när vi kom och Indra fick smärtstillande och antibiotika. Sen fick jag åka hem själv. Indra skulle stanna kvar och operaras och hon skulle få komma hem till kvällen.

Klockan 17 hämtade jag en trött och omtöcknad hund med 5 stycken dräneringsslangar inoperarade i halsen, 9 stygn och en stor plastkrage runt halsen. Kirurgen sa att hon hade haft tur. Bara millimeter från halspulsådern!

Indra är rätt pigg nu, det märks att hon har ont för hon gråter, men jag har gett henne smärtstillande i kalkonmortadella. Tur att hundar inte är så självömkande utan låter sig läkas för att dom inte vet nåt annat.

Jag är så tacksam att hon lever, min älskade lilla prinsessa!



Just hemkommen från djursjukhuset.


Det största otäcka såret.


Liten ynklig Indra i morse


Kommentarer
Postat av: Jennie

Men lilla fina Indra!! Får tårar i ögonen...stackarn!! Fick du tag i ägaren till shäfern?

Hoppas hon blir bättre snart!!!!Kram!!!!!

2009-12-11 @ 14:24:18
Postat av: Petra

Jorå, jag fick tag på ägarna. Trots att hunden var lös verkar det vara vettiga människor som tänker ta sitt ansvar. Det kostade ju en slant hos veterinären!

2009-12-11 @ 15:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0