Jag vill ha jul. NU!


Det har inte varit många gånger genom åren som nån har hört mig säga att jag vill ha jul.

Julen har inte riktigt varit min grej. Midsommar är mer min grej när det kommer till traditioner och firande. Fast i år längtar jag lika mycket efter självaste julafton och allt vad det innebär i matlagning, klappshopping, julgranar och pynt.

Det är enbart tack vare Lasse som jag blivit så här julvänlig!

Det är till och med så att jag har börjat tjata om julgran redan nu. Jag längtar efter doften av granbarr och att vakna till stämningsfulla julgransljus. Och att se högen med julklappar växa under granen.

Men mest av allt längtar jag tills vår uppesittarkväll dagen före julafton. Då ska vi alla hjälpas åt att laga mat, klä granen, pynta, dricka glögg och lyssna på julmusik tills vi storknar. Och sen, på självaste julaftons morgon, ska vi vakna tillsammans och äta risgrynsgrön och skinkmackor och vänta på tomten!

Granen från förra julen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0