Bitter in i döden!


Eftersom det är onsdag idag (läs Sopranosmys) så tänkte jag mig lite god mat till middag. Kollade posten innan jag gick, och hallelulija, mitt coop-kort hade kommit. Det innebär gräddfil rakt igenom hela butiken. Inga köer, inga knöliga pensionärer som ifrågasätter medlemsförmånerna som gällde för 2 veckor sen med mera med mera.

Glad i hågen, trots snålblåsten gick jag iväg.

Handlade det jag skulle och gick till självbetjäningskassan. Då jag tänkte betala kontant siktade jag in mig på kontantkassan och tänkte "gu´va skönt, ingen kö" Bara en före.

Dom enda som befann sig i området var ett par i övre 70-årsåldern, blippandes kattmat. Visserligen stod dom precis vid kassan men eftersom dom inte var klara och inte ens hade satt scannern i avläsaren så gled jag förbi när kassan blev ledig.

Big misstake!!

"Hon tränger sig" hör jag en ilsken röst bakom mig. Jag vänder mig om och tittar på mannen och sa: "Va? Ni har ju inte ens satt scannern i avläsare"

"Det är väl ingen anledning att tränga sig" forstätter han "Men ni stod ju och blippade in kattmaten när jag gick till kassan" sa jag och betalade. "Det var inte kattmat" fräser mannen varvid hans fru schyssar honom och han tystnar.

Jag sa inget mer utan tog mina kassar och gick.

Varför?? Varför är gamla människor ofta så bittra och griniga? Beror det på att gamla människor var elaka mot dom när dom var unga och dom känner att dom måste ge igen nu när dom är gamla?

Aldrig i livet att jag tänker bli sådär bitter och grinig. Jag tänker bli en glad gammal gumma som inte tränger mig, säger elaka saker och förpestar min omgivning.

Därför tänker jag bryta trenden av blivande elaka gamla tanter.

Nästan gång jag ställs inför en liknande situation tänker jag säga: "Kära nån, inte visste jag att ni hade så bråttom. Men varsågod, gå före ni. Jag har ingen brådska, jag har bara ett heltidsjobb, man, tonårsungar ungar och en kissnödig hund som väntar.

Sen tänker jag kliva åt sidan med ett leende och vägra låta mig påverkas av dessa elaka gamlingar som förpestar min tillvaro med sina bittra påhopp.

 


Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh vad jag önskar dig lycka till med din approach! Lär mig den gärna! Kärringen som delar rum med mig är den bittraste gnälligaste människa jag har träffat på! 70 år är nog den magiska gränsen - nåt händer där, vet inte vad. Jag tänker inte heller bli bitter!

2009-11-05 @ 17:36:04
URL: http://vejron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0