Spårlöst försvunnen!

För ungefär två månader sen så köpte jag boken The Secret.

Kunde inte låta bli efter att två, i mitt liv betydelsefulla, av varandra helt oberoende personer, pratat så varmt om den. (förvisso skulle det senare visa sig att dom hade starkare band än dom anat, men det är en helt annan historia)

Jag läste och läste och läste och fick den ena aha-upplevelsen efter den andra. Jag hade hittat min bibel.

Efter ungefär en månad i min ägo så försvann boken spårlöst. Jag var säker på att den låg i min väska men det gjorde den inte! Inte heller i skrivbordslådan på jobbet. Jag har vänt upp-och-ned på hela huset men ingen bok. Jag har gått tillbaka till dagen den 2:a oktober då den försvann för att försöka minnas vart jag kan ha lagt den. Men inga minnen, ingen bok.

Min farmor sa alltid; "Allt som inte är stulet kommer åter", och med den tanken har jag låtit bli att köpa en ny bok för jag har verkligen tänkt "den kommer att komma fram".

Och i dag hände det otroliga!

Jag hittade boken! Inte helt otippat, men på ett ganska otippat ställe.

Jag började riva golvlisterna i hallen och listen bakom elementet vägrade släppa så jag tog kofoten och tog i allt jag kunde. Och "klonk" så trillade boken ned bakom elementet! Vilken lycka!

Jag är glad att boken ville komma till mig, och glad över att det är ett tecken på att hallen ska renoveras. Och att nu var rätt tid!

Som min syster sa: "Det är bara att inse att allt i livet har en mening!" Och just idag var det meningen att jag skulle hitta min bok bara för att det är meningen att vi ska renovera vår hall. Amen!


Vill du läsa om boken? Klicka här >>>


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0