Tjuren från Bromma

I lördags var det då dags för årets Tjurrus.

Lasse med startnummer 2576 skulle visa världen hur det går till.

Många frågade mig innan om Lasse skulle åka till Pamplona och bli jagad av tjurar men så var det tack och lov inte. Det svenska tjurruset går ut på att springa en mil i hopplös terräng på kortast möjliga tid.

Himlen var grå och molnen hängde regntunga över Hanvedens IP när starten gick, men jag, min syster, Michelle och Carmen var med som trogna supporters. Redan efter första backen tänkta jag "herregud, hur ska det här gå" 75 grader i lös sand.

Men det gick.

1 timma 28 minuter och 14 sekunder senare gick han över mållinjen. Riktigt bra presterat med tanke på att han inte sprungit en meter sen anmälan i våras.

Djävulsbacken
Lars i backen  The back of Lars 

Medans Lasse var ute och sprang i skogen tog vi en uppfriskande promenad som vi avslutade med kaffe, Mackor och MM (misslyckade muffins)

Mirro, ReflexCarmen och Helena
Kaffe i plastmugg - mums!  MM med vinbär Fikar 
Libra i snöhögen Mirro Carmen hittade en snöhög   
  
Mormor och Carmen
Var är Lasse?

Sen kom allas vår hjälte springande mot mål.
Den gula pricken i backen är Lars
50 meter till mål 20 meter till mål MÅL!
Det var en trött men nöjd Lars jag mötte vid mållinjen!
Grattis Älskling till en superprestation.
Skitgris


Kommentarer
Postat av: Bosse Svärfar

Enduro utan motorcykel! Vad händer?

2009-10-29 @ 19:49:50
URL: http://motorcykelbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0