4:a rökfria veckor!

Idag är det 4 veckor sen jag bytte cigaretterna mot ett rökfritt liv.

Måste säga att det gått över förväntan. Inte speciellt jobbigt alls. Jag har både druckit vin, öl och kaffe obehindrat.

Och inte har jag gått upp i vikt heller (peppar, peppar)

Jag tänker inte bli en sån som förespråkar rökfrihet, men jag kan varmt rekomendera alla som röker att ialla fall göra ett försök. Det är inte faktiskt inte så svårt om man fokar på rätt saker. 

Ett bra fokus för mig har varit att jag rökte upp ca 15 000 kr/år och det är pengar jag känner att jag vill göra annat för. Skatt betalar jag ändå så det räcker och blir över.

Dessutom är det i år 30 år sen jag började röka och jag vill inte att det ska bli 31.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0