Ekorrhjulet!



Efter tre underbara veckors semester och julhelg är jag nu tillbaka i ekorrhjulet.


Men jag måste säga att jag tycker om det. Erkänn att det ligger en viss "filmromantik" över att trött hasa sig upp på morgonen, sätta på sig morgonrocken och sen kaffebryggaren. Gnugga sömnen ur ögonen och kyssa nån vacker 25-åring godmorgon. *POFF* Så vaknade jag av kaffet. *S*

I alla fall.....gnugga sömnen ur ögonen och inse hur otroligt lyckligt lottad man är som fått vakna ytterligare en morgon till denna rätt så underbara vardag med jobb (egna pengar), städning (jag har nån stans att bo), dåliga tv-program (jag har en tv), mörkt och kallt ute (bara 5 månader till vår) och en massa andra lyxproblem!

Just nu känns det mesta ganska härligt faktiskt. Har ett underbart roligt jobb. Och hur underbar lilla Carmen och mina barn är går inte ens att beskriva. Indra har äntligen förlåtit min bortavistelse och ligger i sängen igen och snart är det nytt år. Då ska man avge nyårslöften och i år har jag massor! Mål, kära vänner, mål. Det är ju som bekant det livet går ut på!

Nästa år ska jag:
  • Börja träna på allvar
  • Gå ner en massa i vikt (är inte riktigt klar med målet där)
  • Återuppta rutinen att städa ordentligt en gång i veckan
  • Lära Carmen säga mormor
  • Dricka mindre rödvin *S*
  • Spra en massa pengar till kommande Thailandsresa
  • Vara bättra på att hjälpa Embla med läxorna
  • Över lag bli en lite bättre människa än det här året.

Det är bara en sak som stör mig och som fick mig att lämna sängen en halvtimma tidigare än jag behövde): Vad är det för ett hjul ekorren springer i???

Jag har iallafall bara sett ekorrar sitta på marken och leta nötter eller hoppat mellan träden. Aldrig har jag sett en ekorre i ett hjul! 

Även om jag vet att det bara är en metafor så är den så förbannat dålig att jag kräver upprättelse!

Å ekorrens vägnar! *S*

Om nån vet. Snälla tala om för mig vart jag kan hitta ett riktigt ekorrhjul.

image396



Kommentarer
Postat av: GMF

Du måste fått vatten i öron på PhiPhi!
Det Du efterfrågar är EKER-hjul. Finns hos alla cykelhandlare. Bra att ha om man är ute och cyklar.
By the way. PhiPhi är känt för sitt stora mångfald av Ekorrar, eller snar lika djur.
heter "Sus scro´fa" på latin, kolla google

2007-12-27 @ 23:19:33
URL: http://motorcykeltankar.blogg.se
Postat av: Börje

Hej

På vinden hos min farmor nere i södra Småland fanns en ekorrbur, med ett hjul på varje sida. Farmor berättade att men hade haft en ekorre i buren. Jag äger nu denna bur som jag tror är de är från slutet av 1800-talet. Senare har jag sett fler gamla ekorrburar som fanns på gårdarna för i tiden. Det är alltid hemmabyggen och dom är ofta byggda som små hus med snickarglädje. Nästan som dockhus med fönster och dörrar. Selma Lagerlöf skildar i "Nils Holgerssons Underbara resa" hur livet för en stackars Ekorre i en grönmålad "husbur" tedde sig.

häls BB

2008-07-23 @ 11:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0