Min soffa är vit!

image118
"Han ser väldigt bra ut, tänkte jag. Faktum var att han såg för bra ut. Jag har allitd tyckt att det vore som att
köpa en vit soffa att gå ut med en killa som såg väldigt bra ut: den vore kul att ha, men man skulle hela tiden gå runt och oroa sig för den. (Tom ser inte illa ut, om ni undrar, men har ser inte särskilt bra ut heller - jag skulle säga att Tom är motsvarigheten till en svagt mönstrad, beige soffa)" 

Ur: "Min stora kärlek" av Sarah Dunn


Jag har haft grå soffor. Blå soffor. Lila soffor. Beiga soffor. Mönstrade soffor och nu äntligen har jag skaffat mig en vit soffa! Och jag ÄLSKAR min vita soffa! Fast visst är det väl som hon skriver, lite rädd var jag i början, tills jag faktiskt kom på: Det går att tvätta även en vit soffa om man råkas spilla. Och varför ska man avstå skönthet bara för att man är rädd för att fläcka ner den? Det är minst lika otäckt att ha en skitig blå soffa! *häpp*



Kommentarer
Postat av: Pappa

Svart tvåsits skinnsoffa, köpt på blocket för 400.
Den kan man ha med sig på krogen. Får garanterat ha den i fred.

2007-07-08 @ 09:09:29
Postat av: Veronica

nu har jag ingen blogg kvar....kanske senare igen men inte nu....får njuta av dina kloka funderingar istället! *L*

2007-07-08 @ 21:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0