Sjuk av Sjukhus!


Om man inte redan är det så blir man. Sjuk av sjukhus alltså. Har tillbringat 3 dagar på Karolinska sjukhuset och jag börjar nu förstå varför min farfar alltid kallade SÖS för slakthuset. KS är precis lika sunkigt i dag som jag kan tänka mig att SÖS var på 70-talet! Goddamit!

Efter ca 6 timmar på kirurgakuten får vi äntligen komma till röntgen och därefter kommer en läkare joddlandes och meddelar att Fru Sjuk ska bli inlagd för observation äver natten. Han är såååå glad att meddela henne att hon lyckats få det sista rummet på sjukhuset. Sista rummet på HELA sjukhuset! Han fomligen lyser när han talar om hur bra han har lyckats!

Väl uppe på avdelningetn tror både jag och Fru Sjuk att den manliga, stammande sjuksyrran skämtar när han rullar in sjuksängen i ett föråd och meddelar, lika glatt han, att det här är sista rummet på hela sjukhuset.

Var det meningen att vi skulle vara tacksamma? Efter snabbt övervägande med läkaren  kom Fru Sjuk fram till att det nog var bättre att friskna till hemma än i ett sjukhusförråd bland gastuber och diverse annat bråte.

Jag är nog inte speciellt politisk av mig, men det är inte för intet som jag nu undrar va fan sossarna har gjort med alla våra skattepengar!!!


Här skulle alltså Fru Sjuk tillbringa natten!
image111

Charmigt va?
image113

Inte direkt Hilton som läkaren sa. Han hade verkligen humor, den killen!

image114

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0