Vad är det för fel på en liten önskan?


Igår kväll efter att vi varit ute och ätit och druckit några öl satt vi på Näckrosens tunnelbanestation och väntade på tunnelbanan. Genom att Millus sa: "Jag vill ha ett till jobb, så jag kan tjäna en massa pengar och köpa nya möbler till vardagsrummet!" så var diskussionen i full gång om vad vi alla önskade oss mest av allt just nu. "Jag vill ha en 52 tums TV och en ny datar" sa Jean M. I Mirros huvud surrar nog mest längtan efter baby-prylar och jag önskar mig en massa pengar så jag kan göra precis vad jag vill varje morgon när jag vaknar. Våra önskningar skiftade från den ena lyxen till den andra innan vi blev avbrytna av Siim som sa: Det jag önskar mig mest av allt just nu är en till öl!

Vi andra blev minst sagt paffa skrattade gott åt denna futtiga önskan men samtidigt fick hans önskan mig verkligen att fundera.

Vad är det som gör att vi nästan alltid önskar oss sånt som vi inte kan få? Vore det inte så mycket enklare att faktiskt önska sig nåt som är realistiskt, nåt som man faktiskt kan få inom en överskådlig framtid? Flera millioner kronor i all ära, men med så mycket pengar kommer man ju aldrig mer att behöva önska sig nåt. Då är det ju bara att köpa vad man vill ha!

Lite senare på kvällen så cyklade Jean M till Mc Donalds för att handla lite kvällsmat och han tog även en sväng förbi Statoil och köpa ett sexpack öl.

Måsta jag säga att Siim var den ända som fick sin önskan uppfylld denna kväll? *S*

image147


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0