Nyduschad



image44Jag har just duschat!
Det kanske inte är nån big deal i vanliga fall, men efter 2 sjukdagar i sängen med feber utan att ha orkat ta sig till badrummet är det verkligen en stor sak. Och om man tänker på saken så borde det vara det alltid, men dom flesta av oss tar för givet att det bara är att kliva in i duschen. Att det bara är att skruva på kranen så kommer det lagom varmt vatten att tvätta sig i.

Men betänkt vad många det är som inte ens har vatten att dricka. Och att det faktiskt inte är en självklarthet för alla människor med fri tillgång på vatten. Än mindre att slösa på varma bad eller långa härliga duschar.

Jag tänker inte sluta att duscha varje dag, men jag tänker börja tänka på att det är vardagslyx av stora mått. Och jag ska försöka vara tacksam över att jag faktiskt har tillgång till den här lyxen när helst jag har lust. Vare sig jag behöver tvättas eller inte!







http://www.unicef.se/skolinfo/en_droppe_vatten/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0