Ops I did´t again!

Nu var det dags för nytt jobb igen!

Undrar om det är en 40-årskris eller bara en normal utveckling av att ha slutat i taxibranschen? Hur som helst så verkar det som att jag äntligen vet vad jag vill göra när jag blir stor. Naglar! Så när "Karin på hörnan" erbjöd mig jobb så var inte beslutet allt för svårt att fatta.

Däremot var det lite knepigt att komma fram till om det var rätt beslut eller inte. Jag trivs ju med jobbet hos Veronica. Men hur vet man om ett beslut är rätt eller fel? Det visste jag ju inte när jag sa upp mig från taxi heller, och det visade ju sig vara hur rätt som helst.

Tankarna gick lite grand så här:
Kan jag tänka mig mig själv som personlig assistent när jag är 60? Svar: Nej.
Kan jag tänka mig att jobba på en skönhetssalong när jag är 60? Svar: Hell Yeah!
Kommer jag kunna bli egen företagare som personlig assistent? Svar: Nope!
Kommer jag kunna skaffa mig en egen salong i framtiden? Svar: Absolut

Efter att ha gjort en för-och-nackdelar-lista så kom jag fram till att jag tyvärr måste göra Veronica besviken och lämna henne om en månad. Men all förändring är inte av ondo, det kommer att sluta med att Veronica får en ny assistent, kanske inte lika bra som jag, men nästan! *S*

Så nu börjar jag alltså på mitt nya jobb på Karins Nagelhörna den 20:e december, direkt när jag kommer hem från Thailand. Jag kommer förmodligen göra mitt första set naglar sovandes men det ska nog gå bra, vissa saker har jag hört att man ska kunna göra i sömnen! *S*

Lite vemodigt men mest av allt väldigt väldigt spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0