Varför denna jävla panik?


På torsdag ska jag skriva mitt prov i nagelteknologi.

Jag har pluggat och pluggat och pluggat men min hjärna är lika tom nu som när jag var nyfödd!

Igår kväll (efter en hel helg av pluggande) kunde jag inte sova. Jag hade inte druckit kaffe sent eller något annat som brukar kunna påverka insomningen. Tittade till och med på Ashberg och det brukar vara sömnmedel #1! Men icke! Det gick bara inte att sova.

Så fort jag blundade knöt det sig i magen. Samma oro som när man vet att man håller på att bli dumpad eller när ungarna inte har mobilen på och man inte vet vart dom är. Sen slog det mig! JAG HAR JU FÖRFAN EN SLÄNG AV PANIKÅNGEST! *ha*

Efter att jag kom på vad det var, provskrivarnerver, så lyckades jag intala mig själv att det värsta som kan hända är att jag inte klarar provet och måste skriva om. Världen går inte under. Jag dör inte! Ingen anhörig kommer att drabbas! Med andra ord, no Big Deal. 

Men....

...vem vill vara den som inte klarar ett prov? Ett prov som jag dessutom har haft 3 månader på mig att plugga till! Ett prov som är förutsättningen för mitt framtida yrkseval. Och dessutom ligger det en liten gnutta prestige i det också. Jag är ju nästan äldst av alla på kursen och borde vara lite bättre, lite mer disciplinerad, lite mer vuxen. Men det är ju så vansinnigt tråkigt att plugga!

Jag kanske kan skylla på åldern om jag blir kuggad? Det där med gamla hundar och sitta......eller att man blir lite trög med åren! *hepp* Jag är ju trots allt mormor. *S*

Faktum är att jag skulle hellre dö än att erkänna att det kanske är så. Att man blir lite trög med åren. Personligen tror jag att det är skitsnack. Man är helt enkelt bara för bekväm för att lära. Det är bra mycket skönare att ligga på soffan och käka praliner och dricka rödvin än att sitta vid köksbordet och föra anteckningar.

Så med andra ord. Ut med ångesten, rödvinet och pralinerna. Fram med glasögonen, papper och penna.

Nu jävlar ska här pluggas!

image354

















Kommentarer
Postat av: Jennie

Klart du kommer fixa det!!! Håller iallafall tummarna!! Kram Kram

2007-11-19 @ 18:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0